Ampermetr, kompenzace

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Úterý Únor 15 15:53:14 CET 2022

Děkuji všem za odpovědi a odkazy.

Jde o konstrukci popsanou zde (mírně modifikovaný BK127).

https://mongi.cz/index.php/konstrukce/analogova-technika/21-stabilizovny-zdroj-0-30v-0-2a

Veril jsem tomu nebo doufal jsem v to, že při použití měřidel s 7106 půjde
merak trochu priohnout což by dle reakce jednoho člena asi jít mělo.

Akorát a to se omlouvam jsem se spletl "jenom" o řád a nejde o offset 20mA,
ale o 2mA. Prakticky asi o nic nejde o nějaká absolutní čísla, protože ten
merak s takovou absolutní přesností snad ani nemeri a v podstatě takovou
přesnost ani nepotřebuji a asi to ani není v možnostech zapojení... spíš mi
šlo zobrazeni nuly při odpojene zátěži. Při připojené zátěži ať to o ty 2mA
klidně ukazuje více nebo méně.

Autor doslova pise:
Nutno však podotknout, že při použití digitálních měřidel bude zdroj
vykazovat při nulovém proudu hodnotu cca 2mA a to proto, že se zde sčítají
příčné proudy děličů R6, R16 (1,5mA) a R13, R19 (0,5mA), které nelze z
principu zapojení zdroje již eliminovat.

Opravdu dojde k chybě mereni až 10%? To je docela dost např. při odberu 1A
pokud bych třeba měřil zesileni tranzistoru a neměl bych k tomu připojen
externí merak. To je pak na nic takový údaj, když už bude rozdíl 10%...

Jako postavit to chci už jenom proto, že na to mám v šuplíku x let věci
včetně domotaneho toroidu (k "hlavnímu" sekundaru jsem ještě primotal další
3 pomocná vynuti - jedno pro MAA a dvě pro meraky). Tak je mi zase blbe to
nedodelat, když už jde jenom o to zapajet to a poskládat do krabice.