Ampermetr, kompenzace

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Únor 15 12:41:34 CET 2022

Inak, podla Andyho "pokynov"
https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2022-February/548039.html som si
prezrel tu schemu a vidim tam dva zdroje ktore ovplyvnuju meranie prudu,
t.j. prud, ktory tecie cez bocnik ale nie z "hlavneho" zdroja do zataze,
ale z pomocneho zdroja (a naspat do "zeme" pomocneho zdroja):

- prud tecuci R13/R19, to je asi 7V/(12k+4k7)=0.42mA
- prud tecuci cez R1/T1/B-E "hlavneho" tranzistora, tento by mal byt
beta-hlavneho-tranzistora-krat mensi ako vystupny prud, t.j. bez zataze
0mA.

Tych 20mA v pokoji je teda asi jednoducho ofset toho meracieho modulu, ale
ta druha polozka znamena, ze (ak beta takeho tucneho tranzistora je
cojaviem 10-30?) to meranie prudu je inherentne zatazene asi 3-10% chybou.

wek