Re: Kam s vodíkem (Elektromobil vs. auto na vodík)
Pavel Hudeček
edizon na seznam.cz
Pondělí Září 9 12:22:01 CEST 2024
Tahle poznámka mě přivedla k opravě: Kondenzační kotle o komín
nepřijdou, tím musí odcházet aspoň dusík a další zbylé složky vzduchu:-)
Škoda.
PH
Dne 09.09.2024 v 11:38 Vláďa Anděl napsal(a):
> Proč vlastně vodíková auta používají palivové články a né spalovací
> motor? Prý kvůli účinnosti, ale palivový článek má taky jen 45% a
> spalovací motor 35? Předpokládám, že ve spalovacím motoru vznikají
> NOx, v palivovém článku nejspíš ne. Ale jak je to u plynového kotle,
> nebo u spalovacích turbín v plynových elektrárnách? Tam snad NOx
> musejí vznikat taky a čištění spalin katalyzátorem nejspíš nikdo
> neřeší. Tady u té elektrárny
> https://www.hybrid.cz/u-melnika-spusten-unikatni-hybridni-zdroj-energie-energy-nest/
> taky snad psali, že může fungovat i na vodík.
>
> Anděl
>
> Dne 09.09.2024 v 5:45 Pavel Hudeček napsal(a):
>> Myslím si, že vodík se prostě nehodí do dopravních prostředků a tak
>> to asi ještě dlouho bude.
>>
>> Na druhou stranu, může bez potíží *nahradit zemní plyn ve
>> stacionárních aplikacích*.
>> Rozvody jsou od dob svítiplynu H2-ready.
>> Kondenzační kotle se pak obejdou bez komínu:-)
>> Resp. zbyde jen tenká hadička na odvod produktů spalování
>> značkovacího smradu.
>>
>> Zajímavá otázka je, kolik % H2 lze přidat do ZP při 100%
>> kompatibilitě se stávajícími kotli, kamny, karmami a sporáky a zda to
>> lze posunout dál třeba mírnou změnou tlaku.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240909/338e548a/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list