<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Tahle poznámka mě přivedla k opravě: Kondenzační kotle o komín
    nepřijdou, tím musí odcházet aspoň dusík a další zbylé složky
    vzduchu:-) Škoda.<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 09.09.2024 v 11:38 Vláďa Anděl
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:90426d53-775d-48a4-a28d-95e329653211@vaelektronik.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div class="moz-cite-prefix">Proč vlastně vodíková auta používají
        palivové články a né spalovací motor? Prý kvůli účinnosti, ale
        palivový článek má taky jen 45% a spalovací motor 35?
        Předpokládám, že ve spalovacím motoru vznikají NOx, v palivovém
        článku nejspíš ne. Ale jak je to u plynového kotle, nebo u
        spalovacích turbín v plynových elektrárnách? Tam snad NOx musejí
        vznikat taky a čištění spalin katalyzátorem nejspíš nikdo
        neřeší. Tady u té elektrárny
        <a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.hybrid.cz/u-melnika-spusten-unikatni-hybridni-zdroj-energie-energy-nest/"
          moz-do-not-send="true">https://www.hybrid.cz/u-melnika-spusten-unikatni-hybridni-zdroj-energie-energy-nest/</a></div>
      <div class="moz-cite-prefix">taky snad psali, že může fungovat i
        na vodík.<br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix"><br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Anděl</div>
      <div class="moz-cite-prefix"> <br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 09.09.2024 v 5:45 Pavel Hudeček
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:579752e2-45e3-4d1d-8cb9-f31d1c04426a@seznam.cz">
        <meta http-equiv="content-type"
          content="text/html; charset=UTF-8">
        Myslím si, že vodík se prostě nehodí do dopravních prostředků a
        tak to asi ještě dlouho bude.<br>
        <br>
        Na druhou stranu, může bez potíží <b>nahradit zemní plyn ve
          stacionárních aplikacích</b>.<br>
        Rozvody jsou od dob svítiplynu H2-ready.<br>
        Kondenzační kotle se pak obejdou bez komínu:-)<br>
        Resp. zbyde jen tenká hadička na odvod produktů spalování
        značkovacího smradu.<br>
        <br>
        Zajímavá otázka je, kolik % H2 lze přidat do ZP při 100%
        kompatibilitě se stávajícími kotli, kamny, karmami a sporáky a
        zda to lze posunout dál třeba mírnou změnou tlaku.<br>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>