<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Tahle poznámka mě přivedla k opravě: Kondenzační kotle o komín
nepřijdou, tím musí odcházet aspoň dusík a další zbylé složky
vzduchu:-) Škoda.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 09.09.2024 v 11:38 Vláďa Anděl
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:90426d53-775d-48a4-a28d-95e329653211@vaelektronik.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div class="moz-cite-prefix">Proč vlastně vodíková auta používají
palivové články a né spalovací motor? Prý kvůli účinnosti, ale
palivový článek má taky jen 45% a spalovací motor 35?
Předpokládám, že ve spalovacím motoru vznikají NOx, v palivovém
článku nejspíš ne. Ale jak je to u plynového kotle, nebo u
spalovacích turbín v plynových elektrárnách? Tam snad NOx musejí
vznikat taky a čištění spalin katalyzátorem nejspíš nikdo
neřeší. Tady u té elektrárny
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.hybrid.cz/u-melnika-spusten-unikatni-hybridni-zdroj-energie-energy-nest/"
moz-do-not-send="true">https://www.hybrid.cz/u-melnika-spusten-unikatni-hybridni-zdroj-energie-energy-nest/</a></div>
<div class="moz-cite-prefix">taky snad psali, že může fungovat i
na vodík.<br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Anděl</div>
<div class="moz-cite-prefix"> <br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 09.09.2024 v 5:45 Pavel Hudeček
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:579752e2-45e3-4d1d-8cb9-f31d1c04426a@seznam.cz">
<meta http-equiv="content-type"
content="text/html; charset=UTF-8">
Myslím si, že vodík se prostě nehodí do dopravních prostředků a
tak to asi ještě dlouho bude.<br>
<br>
Na druhou stranu, může bez potíží <b>nahradit zemní plyn ve
stacionárních aplikacích</b>.<br>
Rozvody jsou od dob svítiplynu H2-ready.<br>
Kondenzační kotle se pak obejdou bez komínu:-)<br>
Resp. zbyde jen tenká hadička na odvod produktů spalování
značkovacího smradu.<br>
<br>
Zajímavá otázka je, kolik % H2 lze přidat do ZP při 100%
kompatibilitě se stávajícími kotli, kamny, karmami a sporáky a
zda to lze posunout dál třeba mírnou změnou tlaku.<br>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>