Re: Kam s vodíkem (Elektromobil vs. auto na vodík)
Lubor Otta
butan na centrum.cz
Pondělí Září 9 12:19:51 CEST 2024
A pár procent účinnosti by se asi dalo získat z expanze stlačeného vodíku.
A to stejně pro spalovák i palivový článek. Ale asi se to nevyplatí.
K těm noxům, asi má velký vliv tlak při kterém se to spaluje, můj odhad.
Lubor
______________________________________________________________
> Od: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 09.09.2024 11:38
> Předmět: Re: Kam s vodíkem (Elektromobil vs. auto na vodík)
>
>Proč vlastně vodíková auta používají palivové články a né spalovací
>motor? Prý kvůli účinnosti, ale palivový článek má taky jen 45% a
>spalovací motor 35? Předpokládám, že ve spalovacím motoru vznikají NOx,
>v palivovém článku nejspíš ne. Ale jak je to u plynového kotle, nebo u
>spalovacích turbín v plynových elektrárnách? Tam snad NOx musejí vznikat
>taky a čištění spalin katalyzátorem nejspíš nikdo neřeší. Tady u té
>elektrárny
>https://www.hybrid.cz/u-melnika-spusten-unikatni-hybridni-zdroj-energie-energy-nest/
>taky snad psali, že může fungovat i na vodík.
>
Další informace o konferenci Hw-list