Re: Kam s vodíkem (Elektromobil vs. auto na vodík)

Vláďa Anděl vaelektronik na vaelektronik.cz
Pondělí Září 9 11:38:00 CEST 2024


Proč vlastně vodíková auta používají palivové články a né spalovací 
motor? Prý kvůli účinnosti, ale palivový článek má taky jen 45% a 
spalovací motor 35? Předpokládám, že ve spalovacím motoru vznikají NOx, 
v palivovém článku nejspíš ne. Ale jak je to u plynového kotle, nebo u 
spalovacích turbín v plynových elektrárnách? Tam snad NOx musejí vznikat 
taky a čištění spalin katalyzátorem nejspíš nikdo neřeší. Tady u té 
elektrárny 
https://www.hybrid.cz/u-melnika-spusten-unikatni-hybridni-zdroj-energie-energy-nest/
taky snad psali, že může fungovat i na vodík.

Anděl

Dne 09.09.2024 v 5:45 Pavel Hudeček napsal(a):
> Myslím si, že vodík se prostě nehodí do dopravních prostředků a tak to 
> asi ještě dlouho bude.
>
> Na druhou stranu, může bez potíží *nahradit zemní plyn ve 
> stacionárních aplikacích*.
> Rozvody jsou od dob svítiplynu H2-ready.
> Kondenzační kotle se pak obejdou bez komínu:-)
> Resp. zbyde jen tenká hadička na odvod produktů spalování značkovacího 
> smradu.
>
> Zajímavá otázka je, kolik % H2 lze přidat do ZP při 100% kompatibilitě 
> se stávajícími kotli, kamny, karmami a sporáky a zda to lze posunout 
> dál třeba mírnou změnou tlaku.
>
> PH
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240909/e1c76cdb/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list