Re: [OT] Regulace indukčního vařiče výškou mezery

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Květen 21 17:51:32 CEST 2024

Ještě na vysvětlení, jak to funguje: Do původní elektroniky jsem vůbec
nezasáhl. Pokud přijde povel pro sepnutí relé, vydá procesor povel k
sepnutí a při dalším průchodu nulou se plotýnka zapne. Současně začne
měřit, jak dlouho trvá povel sepnutí relé. V okamžiku kdy povel zmizí,
začne počítat poměr sepnutí k již proběhlé době sepnutí a z toho dělá
pwm. A tak to vlastně stále opakuje. Pwm vypadá tak, že pokud se chce
například 90% výkonu, je sepnuto 9 period a jedna se vypustí. Opakovací
frekvence je proto 5Hz. Pokud se chce 80%, je sepnutí 4 periody a 1 se
vypustí, takže opakovací frekvence je 10Hz. Spínání je v nule, tak to
téměř neruší, určitě mnohem míň než předtím. No a perioda spínání je tak
rychlá, že to hřeje spojitě. Pokud vypnutí relé trvá déle než 20 vteřin,
výstup se natvrdo vypne.

Martin Záruba