Re: [OT] Regulace indukčního vařiče výškou mezery

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Květen 21 16:41:46 CEST 2024

Já jsem se s indukcí moc nesetkal, většina nádobí a samozřejmě skleněné
bylo nepoužitelné.

Ale v klasické keramické desce mi odešlo relé. Tehdy jsem ještě neměl
FVE, ale i tak mě štval režim pomalé pwm. A originální jsem nesehnal a
měl jsem to vyřešit. Nakonec tam přišel elektronický stykač. Spíná v
nule a řídí ho mikroprocesor tak, že prostě vypouští periody. Při střídě
1:1 tedy průběh vypadá takto

Funguje to plynule a byl jsem pochválen. Při zapnutí to pár vteřin jde
na plný výkon.

Ale střídač to asi nezvládne. Otázka je, zda elektroměr. Zda je schopen
zareagovat na tu vypadlou periodu jako na přetok.

Martin Záruba

Dne 21.5.2024 v 16:00 Petr Labaj napsal(a):
> [...]
> cloudem.
> Tedy jak v té chvíli reaguje měnič a jestli to není kontinuální
> přecházení mezi přetokem a přítokem.
> Asi by to fungovalo dobře v okamžiku velkého přetoku nebo přítoku, kde
> se ty fluktuace schovají. Nejhůř se to asi bude chovat ve chvíli kdy
> není jiná velká spotřeba ani velký přetok.
>
> Docela zajímavé negativní zkušenosti popsal borec tady na solárním fóru.
> Je v podobné situaci jako já, plánuje přechod z plynu na indukci.
> Jinak je to obecně docela schopný borec (znám ho z jiných vláken),

>>> 2. Vaření pudinků a dalších hustých věcí = kontinuální chod, žádná