Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Pátek Červen 7 20:16:44 CEST 2024

Zajímavé povídání o vodíku
https://open.spotify.com/episode/5cYBVzQjAtC4sklreCisgx
dotazy a odpovědi na toto téma
https://open.spotify.com/episode/75iS28FZKP846oOe5MahFu
Zatím je to drahé, ale pokud se to bude vyrábět ve větších sériích, ta
cena prý nejspíš klesne. Co mě překvapilo, že elektrolyzér pracuje se
slušnou účinností přes 80% a dělá vodík s tlakem 40 bar. Myslel jsem si,
že 82% mají jen vysokoteplotní elektrolyzéry. Takže kompresor, který to
stlačí na 200 bar, si už (prý) tolik energie nevezme. Jestli jsem to
dobře pochopil (ale možná je to jinak), ten elektrolyzér umí pracovat i
obráceně, jako palivový článek (?) takže se s ním dá vodíkem z léta
topit (přes 50% energie), vyrábět elektřinu (45%) a přebytky posílat do
sítě. Jen zatím celá ta sranda vyjde na dva miliony :-( Takže zůstanu u
svého TČ voda-voda, v létě zakopu silnější trubku pro vsakování a budu
dál čistit výměník TČ, který se zanáší bordelem z vody (kalcit, železo,
mangan...)

Anděl