Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Červen 7 21:17:38 CEST 2024

On Fri, 7 Jun 2024, Vláďa Anděl wrote:

> prý nejspíš klesne. Co mě překvapilo, že elektrolyzér pracuje se slušnou
> účinností přes 80% a dělá vodík s tlakem 40 bar. Myslel jsem si, že 82% mají
> jen vysokoteplotní elektrolyzéry. Takže kompresor, který to stlačí na 200
> bar, si už (prý) tolik energie nevezme. Jestli jsem to dobře pochopil (ale
> možná je to jinak), ten elektrolyzér umí pracovat i obráceně, jako palivový
> článek (?) takže se s ním dá vodíkem z léta topit (přes 50% energie), vyrábět
> elektřinu (45%) a přebytky posílat do sítě. Jen zatím celá ta sranda vyjde na

Metr krychlovy vodiku stlaceny na 200Bar vazi asi 18kg. 1kg vodiku
ma 33kWh/kg, pokud by ucinnost premeny na elektriku byla 50% tak
v jednom kubiku by se dalo pri 200Bar uskladnit asi 300kWh . Odhadem
na zimu by bylo treba asi 20m3 takto vysoce stlaceneho vodiku.
Clovek s takovym vybavenim by pak byl docela sobestacny..

Neni to ironie ? Symbolem pokroku je specializace - clovek dela
efektivne urcitou specializovanou cinnost a ostatni veci ktere
potrebuje si koupi. Spolecnosti kde si kazdy dela vse sam (pestuje
obzivu, vyrabi a opravuje veci denni potreby) byvaji spis povazovany
za zasotale, chudsi. Ted se vsichni budem zabyvat tim jak si
postavit vlastni elektrarnu, neco jako Maovy velke skoky vpred,
kazda vesnice si bude tavit vlastni ocel.