Re: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pátek Červen 7 18:55:50 CEST 2024

Ano, presne o tom sa tu cely cas bavime. 40 W je adekvatne na bezne
spajkovanie suciastok. Ked dojde na velke konektory alebo plecharinu,
treba viac. Je jedno ci je to T12, ERSA, alebo Metcal, treba onych
spominanych viac Wattov. Znova, kupim si blby nastroj a potom remcam na
firmu ze s tym neviem urobit co som chcel. To je problem kupujuceho, nie
firmy :-)

Posielal som fotky co som urobil vlastnymi rukami s 80 W a 5 mm hrotom.
Je to 0.5 mm hruby medeny plech. Ano na toto bohate staci spominanych 80
W. Linka pre istotu este raz https://dvaluch.web.cern.ch/temp/spajkovacka/

Otazka je tiez kvalita ruciek a samotneho pera. Aka je ucinnost prenosu
tepla zo zdroja do miesta kde to teplo potrebujeme, a kolko odide
vyhrievanim rucky a palenim pouzivatela. Podla toho ako horuce su rucky
na velmi lacnych a lacnych spajkovackach si viem predstavit, ze tam budu
nezanedbatelne straty.

S tym suvisi regulacia. Ak sa vyhrieva priamo hrot, vyuzitie prikonu
bude ine, ako ked sa musi vyhrievat takmer do cervena nejaky element, od
ktoreho sa potom cez niekolko barier prenasa teplo do hrotu. Ak pride ku
nahlej zmene zataze, co je vzdy ked sa dotknem objektu na ktorom chcem
robit, trva kym hrot dosiahne nominalnu teplotu. Potom sa musi
prehrievat aby to vobec fungovalo. To je zasadny rozdiel v technologii
klasickych odporovych spajkovaciek a vysokofrekvencnych (robi ich
niekolko vyrobcov, nie len jeden).

Potom to vyzera tak, ze 40 W sice teoreticky staci, ale musi to byt v
ustalenom stave, gulovo symetricky a vo vakuu...

b.