Re: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červen 7 18:23:00 CEST 2024

Já vím, že na milované páječky se nesahá, protože je to bráno úkorně.
Něco jako když někdo pomlouvá jejich dítě.
Proto se taky nepodepíšu, už víckrát jsem dostal kartáč.

V dávných temných dobách si bádal kdekdo, bez kontroly a blahodárného
dohledu neziskovek.
A tak pak mohly vzniknout tak škodlivé zákony, jako jsou třeba ty
termodynamické. A my se teď s tím musíme potýkat.

A protože jsme se stále nedokázali v Europarlamentu dohodnout a zrušit
je (proto je třeba urychlit to hlasování kvalifikovanou většinou), tak
podle mě stále platí, že 40W je prostě jen 40W.
A i když to bude zázračná páječka za dlouhé peníze, tak prostě víc tepla
než těch 40W (nebo klidně i 80W, to pořád není nic moc) tam nedodá.

Udělat z elektriky teplo je asi ten nejjednodušší stroj vůbec. Svázat
dobře měření s teplotou hrotu už tak snadné není, ale je-li topná
spirála rovnou čidlem, tak je asi vazba slušná.
A pokud i laciná T12 dá 70W, při lehkém zvednutí napájení klidně i přes
80W, tak prostě neuvěřím, že nějaká jiná zázračně se stejným topným
výkonem zaletuje něco zásadně jinak.
A ta T12 je dá. Napájím ji z laboratorního zdroje, takže vidím, kolik si
vezme. Neutají to, protože ti staří páprdové uzákonili, že to schovat nejde.

A z těch hloupých starých zákonů plyne i potvrzení toho, co v jiném
vlákně psal o efektivitě nabíjení pan Záruba.
Dokud platí, tak "kontrola teplem" se nedá moc okecat. Ztráty se prostě
musí projevit teplem.
I kdyby se třeba nějak ta ztracená energie ukládala při nabíjení do
chemických vazeb (a reakce byla endotermní), tak při reverzibilním
procesu se prostě musí zase uvolnit v opačné fázi.
Tady taky platí, že neznalost zákonů neomlouvá.

Anonym