Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 6 21:34:10 CEST 2024

U aut se to asi bere trochu jinak než u BESS.
Jednak u BESS asi za životnost těch baterek natočíte o hodně víc cyklů.
A nehraje tam moc velkou roli čas.
Kdežto u auta se na čas hledí mnohem víc. Tak tam předehřev baterky,
který pak dokáže urychlit nabíjení, je brán jako malá daň.
Pokud ten předehřev vezme třeba 1-3kWh navíc, tak je to energeticky
podobné, jako když na to řidič trochu šlápne a pojede o něco rychleji.
Tak když díky předehřevu nabije rychleji, je spokojenější a nemusí na to
tak šlapat.

PL