Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 6 20:16:29 CEST 2024

To je oblíbený argument "přestane svítit". Většinou se to píše ještě
expresivněji "přijde mrak".

Ale dnes instalované soláry (aspoň u nás, na Slovensku je to jinak) mají
prakticky všechny baterky.
Takže v průběhu slunečné části roku (8-9 měsíců) mají spotřebu prakticky
nulovou.
A pokud není nulová, tak je predikovatelná stejně jako u nesolárníků.

Mou touhou a cílem je odstřihnout se od DS úplně.
I za cenu, že ověsím barák panely ze všech stran, včetně kolmých stěn
domu (dobré pro zimní provoz).
Nejde o peníze, že bych tím chtěl ušetřit za přípojku.
Jde o hobby a o to dokázat si, že to dokážu.
V nejhorším i za cenu, že si koupím nějakou malou centrálu pro nejhorší
případy.
Centrála s FVE a jejími baterkami je o něčem jiném než centrála bez
baterek, která musí vrčet pořád.

Pro to vykrývání dočasné spotřeby se pěkně hodí moderní malé plynovky.
Jsou celkem levné, ale mají drahý provoz (plyn). Což v tomto případě
nevadí, protože pojedou jen občas, a fixní náklady nejsou vysoké.
Pokud pojedou v zimě v nějakém kontinuálním provozu, tak pak případně
můžou jet v kogeneračním režimu.
Oni to ti Němci neměli zas tak blbě vymyšlené.
Dneska se dělají i v automatickém provedení, kde lidské obsluhy je minimum.
Plyn tam dojde trubkou, zplodiny odejdou komínem a elektrika po drátech,
takže žádné transportní a skladovací prostory a obsluha.
Tak se provoz nemusí moc lišit od automatických vodních elektráren,
které už často taky nemají obsluhu a jsou řízené na dálku někde z
centrálního dispečinku v Praze nebo kde.

PL