Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 6 15:44:16 CEST 2024

Uvádí se to takto (jen co se spotřebovalo) asi proto, že to je to, co
uživatele v dané chvíli zajímá.
Ví, kolik má v baterce, a vidí, kolik mu z ní ubude na každých 100km.

Ztráty nabíjením jsou jistě také důležité, ale ty se zohledňují (nebo
taky nezohledňují) jinde.
Při nabíjení na rychlonabíječce za peníze je uvidíte na svém účtu.
Při nabíjení z FVE jsou vám (většinou) fuk.
A právě proto, že je to při každém způsobu nabíjení jinak, nemá asi
smysl to uvádět do spotřeby.
Navíc ty ztráty jsou zřejmě i dost rozdílné. Třeba u pomalého domácího
nabíjení dokonce asi o dost vyšší než u rychlonabíjení.
Protože auto musí v době toho dlouhého nabíjení být živé, a tedy má
nezanedbatelnou spotřebu naprázdno. Plus samozřejmě ztráty konverzí.
Což dělá asi víc, než ztráty chemickým procesem stěhování Li+ iontů
uvnitř baterky.

PL