<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Uvádí se to takto (jen co se spotřebovalo) asi proto, že to je to,
    co uživatele v dané chvíli zajímá.<br>
    Ví, kolik má v baterce, a vidí, kolik mu z ní ubude na každých
    100km.<br>
    <br>
    Ztráty nabíjením jsou jistě také důležité, ale ty se zohledňují
    (nebo taky nezohledňují) jinde.<br>
    Při nabíjení na rychlonabíječce za peníze je uvidíte na svém účtu.<br>
    Při nabíjení z FVE jsou vám (většinou) fuk.<br>
    A právě proto, že je to při každém způsobu nabíjení jinak, nemá asi
    smysl to uvádět do spotřeby.<br>
    Navíc ty ztráty jsou zřejmě i dost rozdílné. Třeba u pomalého
    domácího nabíjení dokonce asi o dost vyšší než u rychlonabíjení.<br>
    Protože auto musí v době toho dlouhého nabíjení být živé, a tedy má
    nezanedbatelnou spotřebu naprázdno. Plus samozřejmě ztráty konverzí.<br>
    Což dělá asi víc, než ztráty chemickým procesem stěhování Li+ iontů
    uvnitř baterky.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    ********************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 6.6.2024 v 15:14 Jan Kuba
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRNZU_1cRGkkgMXwOaNAP3bcT6t65APau9dPncMvg5dj+Q@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Asi jsme si úplně nerozuměli... reálná spotřeba ano. Ale mně jde o
      to jestli to je spotřeba opravdu jen toho co se vycucne z baterek
      toho vozidla nebo jestli to je měřeno z energie , která se do
      baterek dodala.  ( ze sítě ) Já se přiznám že úplně neumím správně
      položit otázku, ale jde o to že ty baterie nemají 100% účinnost. A
      většina e aut ukazuje jen a pouze to co spotřebuje motor a další
      spotřebiče, tedy jen to, co se vycucá z baterie. A nikde se
      nezohleňuje to, že do těch baterií se muselo dát o něco víc než se
      z nich pak "vycuclo".
      <div><br>
      </div>
      <div>Když máte u domácí dobíječky nějaké měření tak se to nechá
        zjistit. To byla první věc která mě neseděla.<br>
        <br>
        čtvrtek 6. června 2024 Libor Konečný <<a
          href="mailto:support@mikrovlny.cz" moz-do-not-send="true"
          class="moz-txt-link-freetext">support@mikrovlny.cz</a>>
        napsal(a):<br>
        <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
          .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
          <div>
            <p>Zmatecne jsem to napsal.</p>
            <p>Tedy tech 20kWh/100 je realna spotreba. Pak mam v
              podstate k dobru navic jeste tu rekuperaci. <br>
            </p>
            <p>Celkovy prumer za celou dobu  mam cca 24 kW/h/100, ale
              nijak to nesetrim.<br>
            </p>
            <p>LK<br>
            </p>
            <p><br>
            </p>
            <div>Dne 06.06.2024 v 11:47 Jan Kuba napsal(a):<br>
            </div>
            <blockquote type="cite"> K tý spotřebe.. přepočítává to
              skutečně nabitou kapacitu, nebo to ukazuje jen tu opravdu
              spotřebovanou? Třeba zmíněné Citigo ukazuje spotřebovanou,
              nekoresponduje to s dobitou energií do vozu. Ten
              koeficient přepočtu je v tomto případě cca 1,2x více než
              to ukazuje. Změřeno při nabíjení.
              <div>Podle mě by správně mělo ukazovat spotřebu
                přepočtenou na  tu co dodám do baterií....</div>
              <div>Ropáci taky měří spotřebu/dojezd z toho co se leje do
                nádrže... nikde se tam neodečítá účinnost motoru nebo
                podobně..</div>
              <br>
            </blockquote>
          </div>
        </blockquote>
      </div>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>