<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Uvádí se to takto (jen co se spotřebovalo) asi proto, že to je to,
co uživatele v dané chvíli zajímá.<br>
Ví, kolik má v baterce, a vidí, kolik mu z ní ubude na každých
100km.<br>
<br>
Ztráty nabíjením jsou jistě také důležité, ale ty se zohledňují
(nebo taky nezohledňují) jinde.<br>
Při nabíjení na rychlonabíječce za peníze je uvidíte na svém účtu.<br>
Při nabíjení z FVE jsou vám (většinou) fuk.<br>
A právě proto, že je to při každém způsobu nabíjení jinak, nemá asi
smysl to uvádět do spotřeby.<br>
Navíc ty ztráty jsou zřejmě i dost rozdílné. Třeba u pomalého
domácího nabíjení dokonce asi o dost vyšší než u rychlonabíjení.<br>
Protože auto musí v době toho dlouhého nabíjení být živé, a tedy má
nezanedbatelnou spotřebu naprázdno. Plus samozřejmě ztráty konverzí.<br>
Což dělá asi víc, než ztráty chemickým procesem stěhování Li+ iontů
uvnitř baterky.<br>
<br>
PL<br>
<br>
********************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 6.6.2024 v 15:14 Jan Kuba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRNZU_1cRGkkgMXwOaNAP3bcT6t65APau9dPncMvg5dj+Q@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
Asi jsme si úplně nerozuměli... reálná spotřeba ano. Ale mně jde o
to jestli to je spotřeba opravdu jen toho co se vycucne z baterek
toho vozidla nebo jestli to je měřeno z energie , která se do
baterek dodala. ( ze sítě ) Já se přiznám že úplně neumím správně
položit otázku, ale jde o to že ty baterie nemají 100% účinnost. A
většina e aut ukazuje jen a pouze to co spotřebuje motor a další
spotřebiče, tedy jen to, co se vycucá z baterie. A nikde se
nezohleňuje to, že do těch baterií se muselo dát o něco víc než se
z nich pak "vycuclo".
<div><br>
</div>
<div>Když máte u domácí dobíječky nějaké měření tak se to nechá
zjistit. To byla první věc která mě neseděla.<br>
<br>
čtvrtek 6. června 2024 Libor Konečný <<a
href="mailto:support@mikrovlny.cz" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">support@mikrovlny.cz</a>>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div>
<p>Zmatecne jsem to napsal.</p>
<p>Tedy tech 20kWh/100 je realna spotreba. Pak mam v
podstate k dobru navic jeste tu rekuperaci. <br>
</p>
<p>Celkovy prumer za celou dobu mam cca 24 kW/h/100, ale
nijak to nesetrim.<br>
</p>
<p>LK<br>
</p>
<p><br>
</p>
<div>Dne 06.06.2024 v 11:47 Jan Kuba napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"> K tý spotřebe.. přepočítává to
skutečně nabitou kapacitu, nebo to ukazuje jen tu opravdu
spotřebovanou? Třeba zmíněné Citigo ukazuje spotřebovanou,
nekoresponduje to s dobitou energií do vozu. Ten
koeficient přepočtu je v tomto případě cca 1,2x více než
to ukazuje. Změřeno při nabíjení.
<div>Podle mě by správně mělo ukazovat spotřebu
přepočtenou na tu co dodám do baterií....</div>
<div>Ropáci taky měří spotřebu/dojezd z toho co se leje do
nádrže... nikde se tam neodečítá účinnost motoru nebo
podobně..</div>
<br>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>