Re: Jak najít zkrat?

Nesvacil Jiri nesvacil na posys.eu
Úterý Červen 4 20:44:05 CEST 2024

Zkraty měřím na vypnuté a ještě většinou vyndané DPS. Zde připadá v
úvahu něco na kondenzátoru, ESD od ruky. 5V ani 12V zde neočekávám. Ty
vstupní odpory jsou asi dimenzované na nějaký náboj z kondu odhaduji.

Pokud na vstup nedám nějakou větší diodu či transil něco v SMB velikosti
aspoň, tak ty odpory mají asi větší funkčnost než tam dát nějaké 1N4148.

Nějaké TVS v SMB na 5V/3.3V by se teoreticky mohlo doplnit na vstup.
1N4148 nebo něco takového jako ochrana přímo na vstupu OZ tj. aby se zde
nedostalo něco i přes ten 1k. Možná by se mohlo podpořit i nějakou
kapacitou např. 100n asi to zde nehraje roli při tom měření. To by mělo
chytit nějaké rychlé pulsy od kondíků taky a ochránit vstup OZ.

Poté by jste mohl dát TVS na napájení, aby se tam náhodou něco nedostalo.

Ovšem pro bastl a s vstupní odporem 2R mi to i tak připadá dost bez
těchto věcí.

Jirka