PWM 80V 25A

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Únor 21 21:18:48 CET 2024

Je tam viacero dovodov.

Jeden je obmedzenie spickoveho prudu do gate pri spinani. So zaradenym
rezistorom je definovana casova konstanta aj maximalny prud.

Dalsi je pri linearnom rezime, bez serioveho rezistora moze zacat
samotny tranzistor oscilovat a nasledne zhori. Uz si nepamatam ako sa
vola ten efekt.

No a posledny je riadena rychlost spinania. Ano, samozrejme kazdy by
chcel spinat co najrychlejsie. Ved to kazdy hovori. Ale rychle spinanie
vybudi zakmity na vsetkych parazitnych elementoch. Male spomalenie
spinania este vyrazne nezvysi straty, zato zasadne znizi obsah
nezelanych vysokych frekvencii.

Pred mesiacom som posielal meranie DC DC menica bez a so seriovymi
rezistormi.

Bez rezistorov v gate

https://dvaluch.web.cern.ch/temp/DCDC/00_pred.JPG

https://dvaluch.web.cern.ch/temp/DCDC/02_signaly_pred.JPG

a so seriovymi rezistormi v gate.

https://dvaluch.web.cern.ch/temp/DCDC/05_po.JPG

https://dvaluch.web.cern.ch/temp/DCDC/04_finalne_signaly.JPG

syto zelena krivka. Bledo zelena je pred. Snubber ma v tomto obvode len
maly ucinok, 300kHz menic vyzaroval medzi 100 a 150 MHz. Po pridani
rezistorov pre riadenu rychlost spinania tento signal uplne zmizol.

b.