Re: Startovací kabely - návod z internetu...

AZe aze na seznam.cz
Středa Březen 29 21:13:26 CEST 2023

No to s tím vodíkem mne dostalo. To musel napsat nejaký zelenorudý fašista a superblb současně.
Zásadně bych to připojil k baterii. Zatím jsem to nepotřeboval a už asi ani nebudu.
aze

From: Jan Kuba
Sent: Wednesday, March 29, 2023 9:02 PM
To: HW-news
Subject: Startovací kabely - návod z internetu...

Dovolím si takový malý dotaz... Proč většina návodů ( snad všechny)  doporučuje u startovaného vozu minus pól připojovat na kostru vozu (motor) a ne na minus pól baterie?
Stala se taková nemilá věc, že si ode mne půjčil kamarád startovací kabely ( mám je 15kg, žádný poměděný hliník 2mm2) a zničil si auto.
Jak? Přišel do garáže a startér ani nehles, kontrolky na palubce slabě svítily, nešlo centrální zamykání ani blinkry. Půjčil jsem mu kabely, on tam dojel s manželky vozem.
Po nastartování svého vozu odpojil startovací kabely a auto po 5 vteřinách zase chcíplo.
Další start se už s kabely nepodařil, startér ani necvaknul, kontrolky na palubce nesvítily žádné, palubka mrtvá jen funkční osvětlení interiéru, stěrače, světla...

Oprava v servisu za 8000kč odešla řídicí jednotka někde v palubce , nová deska budíků, práce.
Co se stalo? Byl prý špatný ukostřovací kablík od baterie ke karosérii. Byl tam velký přechodový odpor mezi karosérií a tím kabelem, celé ohnilé. Startovací proud z kabelů  tudy nešel, šel kostrou, protože ten návod, Po odpojení startovacích kabelů ( a tedy i náhradní baterie ) tedy žádná baterie nebyla, nebyla žádná zátěž.A stalo se co se stalo.
Kdyby připojil startovací kabely rovnou z baterie na baterii, nenastartoval by kvůli té uhnilé zemi, ale nestalo by se to viz. výše.
Tedy jsem zjišťoval důvod, proč se všude doporučuje propojení na kostru - prý kvůli bezpečnosti, když to zajiskří a okolo baterie může být vodík+ kyslík.

Píšu to jen pro ty, co všechno dělají podle návodu.... a evidentně špatně. Nebo spíš s větším nebezpečím, že při nějakých problémech se zemí něco odejde...

  Další neduh všude popisovaný je nastartované to startovací auto. Proč? Čemu to pomůže? Když jeho baterie je v pořádku a zvládne start samotného auta , tak proč si zase zadělávat na nějaký  problém. Při startu tam tečou z baterie veliké proudy, napětí baterie padá až k 8V. Co tomu říká alternátor, celá elektronika toho běžícího vozu, motorová ŘJ.... ? Vždyť tam může vzniknout nějaký hazardní stav. U toho mrtvého auta může být vadný startér ( zkrat kotvy), který způsobí problém na tom startovacím vozu.  . Ještě rozumím tomu, že propojím obě bateie, nechám to zdrojové auto běžet nějakou dobu ( vyšší napětí v palubní síti ) a tím dobiju částečně i tu mrtvou bateri. Zvlášť, když má někdo jen náhražky startovacích kabelů s průřezem nula nic a tímto postupem baterii toho mrtvého vozu částečně  dobíjím.  Ale před startem toho mrtvého vozu chcípnu to zdrojové. Proč s tím  hazardovat? Zvlášť, když mám ty kabely silné, a takové , co startovací proud dají...
Sorry , musel jsem se vykecat, a teď do mě, co je jednoduššího a spolehlivějšího , než propojit obě baterie ++, -- a nestartovat to startovací auto.

     Neobsahuje žádné viry.www.avast.com