laser pro male rezani

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 21 19:38:06 CET 2023

Tak jsem měl možnost nahlédnout do odkazovaného seriálu.
Je to dost dobré čtení. Pokud je někdo lasery nepolíben, nebo políben
zatím jen málo, tak je tam dost dobrých praktických informací a rad.
Jsou tam zajímavosti i (podle mě) dost neznámé. Třeba že si lidi staví
docela mocné rubínové lasery. I s informací, kde případně sehnat
klíčovou komponentu - rubínovou tyčku.

Je tam pár věcí, se kterými tak úplně nesouhlasím. Třeba s tím tvarem
paprsku polovodičových laserů to myslím trochu zdramatizoval. Ono by to
s tak obrovským poměrem os 1:35 nebylo možné už z fyzického hlediska, že
by to neprošlo standardní optikou. Navíc i ten fyzický dopad na činnost
laseru je v praxi asi trochu jiný, než popisuje. Resp. mohl by být i
takový, jak to popisuje, ale to by bylo v případě dost nešikovně
zaostřeného laseru, dá se to udělat líp.

Co by si podle mě zasloužilo o dost větší popis je problematika
air-assistu a hlavně hloubky ostrosti a vůbec optické cesty.

Celkové zhodnocení "recenzenta" ;-) : za přečtení to určitě stojí, dobrý
vstup do problematiky.
Takže díky za odkaz.

PL