lasery po roce

Ota Herm ota na herm.cz
Úterý Leden 24 22:21:49 CET 2023

Sliboval jsem, že dám vědět, jak se laser osvědčil. Zatím jsem v naprostých
začátcích, ale laser funguje podle mého názoru pěkně. Sestavení v pohodě v
podstatě jen jednou, levou rukou. Zatím pálím 3mm sololit z Hornbachu. Řeže
dobře, ale generuje štiplavý nepříjemný dým ve značném množství. Proto teď
stavím odvětrávaný kryt z kombinace červeného plexi a sololitu, odsávání
přes filtr a 10cm hadicí z garáže ven. Až bude hotový kryt (koncem týdne),
tak přijde řada na další pokusy, m.j. i se silnějšími materiály. Laserová
hlava má poměrně inteligentní ochrannou krytku, ale šlo by se podívat ze
strany nebo zezadu přímo do nezakrytého řezu. Jinak kombinace brýle +
pohled pouze přes ochranný kryt se mi zdá být bezpečná. Kryt celého laseru
tedy bude spíše ochrana před spalinami, než před světlem laseru.
3 mm sololit aktuálně pálím rychlostí 520 mm a 90% na jeden průběh. Stačilo
by i méně, ale pak se to na dolní straně třepí, tohle mi vychází jako
rozumná hodnota. Na začátku jsem zkusil řezat 3mm překližku dodanou s
laserem, to šlo výrazně lehčeji.
Takže za mě zatím spokojenost a jsem velmi zvědavý, jak si to poradí s
něčím pevnějším.

Ota