lasery po roce

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Leden 13 15:34:06 CET 2023

Mimochodem - pamatujete ten pěkný seriál o laserech, co vyšel v amáru
2/22-4/22?

I o "stínění" se tam mluvilo. V jednoduchosti - pokud má sklo krýt
nějakou barvu, pak má jakoukoli jinou barvu, než je ta, kterou
nepropouští. Takže schovávat modrý laser za červené sklo je bezva. Vezmi
si normální modrou ledku a posviť si skrz to sklo. Prakticky nepoznáš,
že svítí. Produkty hoření později doplní i jiné barvy, takže za sklem
bude vidět i jiné světelné efekty, ale už ne tak intenzivní.
S tmavostí to nepřeháněj. Jinak tě to nutí moc "roztahovat clonu" a oko
je příliš otevřené pro nežádoucí dopad nějakého nešikovně odraženého
paprsku.