Re: Aktivní balancery v koloběžkách?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Duben 9 20:53:48 CEST 2023


No, správný dotaz... Nicméně i Yamaha Motor jsou pro mě  lháři, neboť na
baterce je uvedeno 11Ah.
A uvnitř jsou články  viz. příloha.  Pravda je, že ten článek má změřených
cca 2,3Ah ( viz. i zde:
http://www.hezkyden.cz/shop/li-ion-baterie-18650-evc-2000mah/  )  , ale pro
11Ah
by musel mít 2,75Ah.  Takže kde sebrali 11Ah netuším... To už i Yamaha se
počínštila a kapacity si cucá z prstu..?

To samé další akublok z vysavače - je na něm 7Ah a uvnitř jsou vždy dva
2500mAh články paralelně..Jiná baterie z koloběžky Xiaomi  LG uvádí 7,8Ah -
uvnitř 3 články Samsung   paralelně  každý s kapacitou 1,5Ah.
Měly tam být 4 paralelně, ta čtvrtá tam vždycky chybí...
 Pokud někdo takhle neseriózně uvádí TTD, to se pak nedá čekat,
že to bude konstruované tak jak by mělo.
Já si dovolím tvrdit, že pokud to bude balancované nebo alespoň hlídané
podpětí  jednotlivých článků  i při tom *vybíjení*, bude životnost těch
akubloků mnohem větší, než reálně je.


<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#m_-6623663617292335743_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

ne 9. 4. 2023 v 20:28 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:

> Jak to je v těch autech, když i slušná firma jako Yamaha Motor neumí
> udělat rozumný
> management baterek na kole.
> A to ty cyklobaterky budou v poměru na kapacitu možná i dražší než ty v
> autech.
> Takže to není ten případ, že tady by museli šetřit každý cent a tam
> mohli rozhazovat.
> A sériovost výroby tady bude taky velká, takže cena vývoje se snadno
> rozpustí.
>
> PL
>
> ********************
>
> Dne 9.4.2023 v 19:04 Jan Kuba napsal(a):
> > Jen pro zajímavost, teď mám na stola baterku z kola ( Yamaha)
> > 10x čtyřparalelní kombinace, 3 roky v provozu , naježděno 2100km.
> > Teď vybito už po 8 km jízdy.
> > Měření po vybití je:
> > 3,97
> > 3,99
> > 3,99
> > 4,01
> > 0,16
> > 3,89
> > 3,97
> > 3,94
> > 3,77
> > 3,69
> >
> > Ty čtyři články mají kapacitu  0,18Ah - měřeno na BT-C3100
> > Další čtyřčlánek namátkově vybraný 9,3 Ah, chci změřit všechny další.
> >
> > Baterky naprd udělaná, balancér jen při nabíjení. Při vybíjení nic,
> > baterku odpojí vnitřní elektronika při napětí okolo 29V.
> > Zkoušel jsem nabít a vybíjet, už při zatížení 2A padne napětí vadného
> > čtyřčlánku na nulu asi za 3 minuty.
> >
> > Bude se to blbě vyměňovat, je tam celistvý plech nabodovaný na
> > články... viz obrázek
> >
> > Jen tak pro zajímavost - majitel si již koupil  baterku novou - za cca
> > 6260kč.
> > Takže to vychází 3kč/km... pěkně děkuju to je vážně výhra to
> > "elektroježdění"
> >
> > Nechápu, proč to není udělané "pořádně"...
> > Já dělal s Li-on 18650 a při "slušném" cyklování jsem se dostal na
> > 4600 cyklů  pro dvoutřetinovou kapacitu...
> >
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20230409/6928a3d5/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list