Re: Muze byt proud N vodicem vyssí nez proud fazi?

Středa Listopad 30 07:31:46 CET 2022

út 29. 11. 2022 v 20:15 odesílatel d.petr <d.petr na post.cz> napsal:

> nebo servery, jako v tom videu. Pořád mi to hlava nebere, aby po N tekl
> nějaký proud, musí tam být rozdíl napětí.

> posouvat ten umělý střed a budou tam i jiná napětí než 230V.)
>
> Ale podle mě se právě bude posouvat ten umělý střed i v případě, že budou
> ve všech fázích zářivky.
> PM

Kam se bude posouvat? Na tom fázorovém diagramu máte při symetrii všechna
napětí symetrická, tzn. 400V/230V. Když máte zátěž 3 stejné odpory, N-kem
teče přesně 0A a je vlastně jedno, jestli tam je nebo ne. Když máte každý
odpor jiný, N-kem teče vyrovnávací proud, tzn. když odpojíte N, změní se
napěťové poměry --> na každém odporu bude jiné napětí.

A když máte 3 stejné zářivky, zapojíte je do hvězdy, ale nepřipojíte N - co
bude na tom umělém středu?

https://elektrika.cz/terminolog/eterminologitem.2005-04-24.8817475175

P.K.