Re[2]: OT: tlak v topení

Vladimír newlad na centrum.cz
Pondělí Listopad 28 23:38:28 CET 2022

Ono záleží na výšce vodního sloupce, tlak ve studeném stavu musí být
vždy tak vysoký, aby na nejvyšším místě soustavy byl přetlak cca 0,5
baru. Jinak by se systém zavzdušňoval, respektive ty nejvyšší tělesa by
nešly odvzdušnit. V jednopodlažním objektu se s tím počítat nemusí. Když
bych tedy měl expanzku natlakovanou na 1 bar, tak vodu napouštím na cca
1,3 - 1,5 baru za studena. To v ní vytvoří zásobu vody asi třetiny
jejího objemu, při zahřátí se pak zaplní vodou zhruba ze dvou třetin,
samozřejmě podle obsahu topného systému a objemu nádoby. Pokud je to
naplněné vodou víc, tak může při velkých rozdílech teplot tlak stoupnout
nad pojistný tlak a přes pojišťovák "odfoukne". Pokud máte expanzku mimo
kotel, tak má většinou mnohem větší objem, než vestavěná, a podobný
problém nehrozí.
VN