Re: OT: tlak v topení

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Listopad 29 00:46:19 CET 2022

Pokud by za studena byl objem vzduchu dvojnásobný než za tepla, tak by
to znamenalo, že také tlak v soustavě by byl za tepla dvojnásobný.
A to by asi nebyl moc dobře navržený systém, myslím.
Voda svou tepelnou roztažností udělá při běžné teplotní deltě kolem
25-30C nárůst objemu o nějakého 0.5%.
I běžné malé expanzky, které bývají přímo součásti kotle, mívají objem
10-15 litrů.
Aspoň u plynových kondenzačních kotlů to tak bývá. Jestli bývají i u
peletkových nevím.
Tak pokud by nárůst teploty měl zvednout tlak na dvojnásobek, to by
musel být už opravdu hodně velký topný systém se spoustou vody.
A ten by si určitě zasloužil větší externí expanzku.

Třeba u mého topení (max. převýšení 12m, 150m2 vytápěné a 150m2
temperované plochy, běžné radiátory, kondenzační kotel jen s interní
expanzkou)
cvičí tlak zhruba v rozsahu 1.9-2.1bar.

PL