Re: OT: tlak v topení

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Listopad 28 22:21:37 CET 2022

Souhlas s tím, že je problém určitě v prázdné expanzce.
Ale ten Váš předpis pro tlak se mi zdá zbytečně vysoko. A i ten tlak
vody pro 8-metrový dům mi přijde dost vysoký.
Máte pro něho nějaké zdůvodnění proč zrovna tolik?

Já foukám expanzky vždy tak, aby tam v rovnovážném stavu byla polovina
vody a polovina vzduchu.
Takže pokud má mít topení 2 bary (to je tak akorát pro běžný rodinný
domek, a kotle to takhle mají rády), tak do prázdné expanzky nafoukám 1
bar vzduchu.
Když se tam pak natlačí voda na 2 barech, tak stlačí ten vzduch na
poloviční objem.

PL