Re: Jak je to s tou volnoběžnou rekuperací u el. koloběžek

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Listopad 28 12:18:53 CET 2022


No s tím důvodem změny světla to máme stejný:-)
Jen jsem vyhodnotil, že potřebuju aby mířilo těsně pod horizont a ne 
metr před řídítka.

Když koukám na tu XHP70
https://assets.cree-led.com/a/ds/x/XLamp-XHP70.2.pdf
Tak Viewing angle 125° znamená, že se to silný světlo rozleze všude 
stejně a 10 m na obzoru bude osvětlení asi jako dobře směrovaný 2W. Teda 
až na to, že přesvícená blízká oblast způsobí, že tam daleko bude 
relativně tma.

Nakonec nejdůležitější teda je, jaká se k LED dá optika.
Ze začátku to bylo snadný, třeba jsem koupil v GM LEDku a k ní správnou 
optiku, mělo to 1 W a 45 lm, nic moc, ale šlo to. Pak jsem chjtěl 
upgradovat a v TME koupil 120 lm, jenže žádný z tam nabízených 
reflektorů k ní ní neseděl tak to bylo na nic... Před několika lety jsem 
si chtěl udělat pořádný světlo na kolo a zjistil, že LEDek a optik je 
nekonečno a najít správnou kombinaci se mi nepodařilo.

Nakonec jsem koupil hootový světlo "Force glow", deklarováno 1200 lm, 
žere 7 W. Běžně ho mám ztlumený, ale když proti mě jezděj auta se 
zaplejma dálkovkama, tak ho dám na max a nasadím sluneční brejle:-)
Pozor, myslím že se teď dělá několik verzí a ne všechny jsou směrový.

Ale jak jsme před časem v DDM staveli svítilny s THT 5mm LEDkama, tak 
závěr je, že už jsou pro tento účel použitelný. Jak maj malej čip, tak 
5mm čočka stačí a už začaly mít dostatečnej výkon. Jen je zas vopruz s 
hledáním, že se u nich zpravidla uváděj candely, tak je to náročnější. 
Ale jde to.

Takže na koloběžku jsem chtěl zkusit udělat DPS s pár desítkama až 
stovkou LEDek, která by byla jako úzká lišta na přední straně řídítek. 
Dospěl jsem k závěru, že nejjednodušší bude tam dát přepínač, jestli ten 
jejich výstup bude napájet jejich reflektůrek, nebo optočlen a ten bude 
ovládat moje světlo připojený přes polyswitche na baterku.

PH

Dne 28.11.2022 v 9:26 Aleš Filip napsal(a):
>
> Dobrý den,
>
> U Xiaomi je ještě další drát pro komunikaci. Tady jsou konektory popsané:
> https://www.aliexpress.com/item/1005004844429440.html
>
> Baterie jsou spojené paralelně jenom přes vybíjecí dráty, a každá 
> baterie se nabíjí zvlášť. Ale pravděpodobně ta původní baterie to 
> nějak detekuje, a vadí jí ta druhá baterie, a potom hlásí, že je 
> připojena nabíječka. Takže se to musí ve fw vypnout. Ale tohle jsem 
> nějak nezkoumal.
>
> Já jsem naopak potřeboval silné světlo, protože jezdím cca kilometr 
> sice po silnici, ale neosvětlené. Takže abych nevjel do kanálu, apod. 
> tak potřebuju vidět dál dopředu.
>
> S pozdravem,
> -- 
>   Aleš Filip
>   Kutná Hora
>   http://xanadu.khnet.info
> Dne 26.11.2022 v 15:29 Pavel Hudeček napsal(a):
>> S tím BMS je to vlastně tak, že mi z baterky bedou jen 2 dvojice 
>> drátů: Tlustý na vybíjení a tenký na nabíjení. BMS si tedy žije svým 
>> životem bez komunikace.
>> Ta řídící jednotka, i další komponenty, jsou skoro přesně tohle:
>> https://www.aliexpress.com/i/1005001421023329.html
>> Jen ta moje je na větší proud.
>> Ale je možné, že s jinou verzí FW získá funkci "useless line" a 
>> komunikuje s BMS.
>>
>> Zaujalo mě to s tím paralelním připojením ext. baterie, že se pak 
>> vypíná. To zapojovali na nabíjecí dráty?
>>
>> S tím světlem mi ani tak nejde o výkon, jako spíš o směr a směrovost. 
>> To originální míří moc šikmo dolů. Na kole mám 7W/1200lm velmi 
>> směrový světlo a většinou ho používám přeplý na min, což je asi 1 W. 
>> Je to na pack 4x18650, takže vydrží tak nějak nekonečně. Teda až na 
>> to, že se samovolně vybije asi za 2 týdny, pokud není kablík 
>> rozpojenej. To soudruzi nezvládli...
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20221128/e7c20ffe/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list