<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
    <title>Re: Jak je to s tou volnoběžnou rekuperací u el. koloběžek</title>
  </head>
  <body>
    No s tím důvodem změny světla to máme stejný:-)<br>
    Jen jsem vyhodnotil, že potřebuju aby mířilo těsně pod horizont a ne
    metr před řídítka.<br>
    <br>
    Když koukám na tu XHP70<br>
    <a class="moz-txt-link-freetext" href="https://assets.cree-led.com/a/ds/x/XLamp-XHP70.2.pdf">https://assets.cree-led.com/a/ds/x/XLamp-XHP70.2.pdf</a><br>
    Tak Viewing angle 125° znamená, že se to silný světlo rozleze všude
    stejně a 10 m na obzoru bude osvětlení asi jako dobře směrovaný 2W.
    Teda až na to, že přesvícená blízká oblast způsobí, že tam daleko
    bude relativně tma.<br>
    <br>
    Nakonec nejdůležitější teda je, jaká se k LED dá optika.<br>
    Ze začátku to bylo snadný, třeba jsem koupil v GM LEDku a k ní
    správnou optiku, mělo to 1 W a 45 lm, nic moc, ale šlo to. Pak jsem
    chjtěl upgradovat a v TME koupil 120 lm, jenže žádný z tam
    nabízených reflektorů k ní ní neseděl tak to bylo na nic... Před
    několika lety jsem si chtěl udělat pořádný světlo na kolo a zjistil,
    že LEDek a optik je nekonečno a najít správnou kombinaci se mi
    nepodařilo.<br>
    <br>
    Nakonec jsem koupil hootový světlo "Force glow", deklarováno 1200
    lm, žere 7 W. Běžně ho mám ztlumený, ale když proti mě jezděj auta
    se zaplejma dálkovkama, tak ho dám na max a nasadím sluneční
    brejle:-)<br>
    Pozor, myslím že se teď dělá několik verzí a ne všechny jsou
    směrový.<br>
    <br>
    Ale jak jsme před časem v DDM staveli svítilny s THT 5mm LEDkama,
    tak závěr je, že už jsou pro tento účel použitelný. Jak maj malej
    čip, tak 5mm čočka stačí a už začaly mít dostatečnej výkon. Jen je
    zas vopruz s hledáním, že se u nich zpravidla uváděj candely, tak je
    to náročnější. Ale jde to. <br>
    <br>
    Takže na koloběžku jsem chtěl zkusit udělat DPS s pár desítkama až
    stovkou LEDek, která by byla jako úzká lišta na přední straně
    řídítek. Dospěl jsem k závěru, že nejjednodušší bude tam dát
    přepínač, jestli ten jejich výstup bude napájet jejich reflektůrek,
    nebo optočlen a ten bude ovládat moje světlo připojený přes
    polyswitche na baterku.<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 28.11.2022 v 9:26 Aleš Filip
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:6a0716a9-1c4f-2f69-3565-b430c216b646@khnet.info">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <br>
      <div class="moz-signature">
        <meta content="text/html; charset=UTF-8"
          http-equiv="Content-Type">
        Dobrý den, <br>
        <br>
        U Xiaomi je ještě další drát pro komunikaci. Tady jsou konektory
        popsané:<br>
        <a class="moz-txt-link-freetext"
          href="https://www.aliexpress.com/item/1005004844429440.html"
          moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/item/1005004844429440.html</a><br>
        <br>
        Baterie jsou spojené paralelně jenom přes vybíjecí dráty, a
        každá baterie se nabíjí zvlášť. Ale pravděpodobně ta původní
        baterie to nějak detekuje, a vadí jí ta druhá baterie, a potom
        hlásí, že je připojena nabíječka. Takže se to musí ve fw
        vypnout. Ale tohle jsem nějak nezkoumal.<br>
        <br>
        Já jsem naopak potřeboval silné světlo, protože jezdím cca
        kilometr sice po silnici, ale neosvětlené. Takže abych nevjel do
        kanálu, apod. tak potřebuju vidět dál dopředu.<br>
        <br>
        S pozdravem,<br>
        <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
        <div id="quoteDIV"> </div>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 26.11.2022 v 15:29 Pavel Hudeček
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:84ec861a-0cd5-f8dc-bb47-c442171d5c1a@seznam.cz">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        S tím BMS je to vlastně tak, že mi z baterky bedou jen 2 dvojice
        drátů: Tlustý na vybíjení a tenký na nabíjení. BMS si tedy žije
        svým životem bez komunikace.<br>
        Ta řídící jednotka, i další komponenty, jsou skoro přesně tohle:<br>
        <a class="moz-txt-link-freetext"
          href="https://www.aliexpress.com/i/1005001421023329.html"
          moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/i/1005001421023329.html</a><br>
        Jen ta moje je na větší proud.<br>
        Ale je možné, že s jinou verzí FW získá funkci "useless line" a
        komunikuje s BMS.<br>
        <br>
        Zaujalo mě to s tím paralelním připojením ext. baterie, že se
        pak vypíná. To zapojovali na nabíjecí dráty?<br>
        <br>
        S tím světlem mi ani tak nejde o výkon, jako spíš o směr a
        směrovost. To originální míří moc šikmo dolů. Na kole mám
        7W/1200lm velmi směrový světlo a většinou ho používám přeplý na
        min, což je asi 1 W. Je to na pack 4x18650, takže vydrží tak
        nějak nekonečně. Teda až na to, že se samovolně vybije asi za 2
        týdny, pokud není kablík rozpojenej. To soudruzi nezvládli...<br>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>