[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Středa Leden 19 18:49:42 CET 2022

st 19. 1. 2022 v 15:08 odesílatel Jindroush <jindroush na seznam.cz> napsal:

> Budu si hrat na dablova advokata - co za "prepinac" je skutecne
> uprostred potreba? (Mam relativne moderni auto s docela velkymi displeji
> a jsem zvykly na delsi jizdy, dost i v noci)

> Jednou za uhersky rok zapnu/vypnu mlhovky, ty maji fyzicke cudliky vlevo.
> Obcas zmacknu vystrazna svetla - ty maji cudlik vpravo u klimy.
> Klima, prakticky na ni nesaham, proste bezi sama tak, at je mi prijemne.
> Zatim ma fyzicka tlacika, nemusela by.

Klima? Mám v autě tu lepší, tzn. automatickou, ovládání přes tlačítka a
sahám na to furt. Buď je mi zima zrovna na nohy nebo na ruce a podle toho
chci, kam to má foukat. Někdy se mi mlží čelní sklo, tak chci aby to
foukalo jenom tam (nějaký režim na rychlé odmlžení). Teplotu ubírám i
přidávám, podle toho jak se cítím. Když nechci nasávat nějaký ten zápach z
venku, tak přepnu ten vnitřní okruh.

> Parkpilot - ma cudlik vpravo, ale asi neni problem ho zmacknout na
> displeji (pouziva se malo, nekdo vubec)
> Media, nulovani pocitadel, stavy auta, telefon apod je na volantu, jako
> fyzicka tlacitka nebo swipatka.

Ovládání rádia mám tlačítky na volantu, hansfree mám dodělávanou (parrot),
má svoje tlačítka.

> Vsechna jizdni heblatka jsou na volantu nebo na packach volantu.
> Bambilion funkci lze ovladat hlasovym ovladanim.
>
> Ktera jsou tedy ta casto pouzivana tlacitka, ktera v modernich autech
> chybi? Na co skutecne sahate a sahate na to casto a musite na to sahnout
> rychle a presne?
> Podle me se takhle zeptali designeri rozhrani a vyslo jim to, co vidite.

Podle mě za nima přišli obchodníci a chtěli dotykáč na všechno, protože
Tesla to má taky. Někdo s tím začal první a všichni to okopírovali, protože
je to cool a moderní. Auto bez dotykového displeje je zastaralé a to přece
nikdo nechce.

Jedna věc je bez diskuze lepší ovládaná dotykáčem a to navigace. Začalo to
už před lety, garmin, tomtom a spol., pokud byla nějaká vestavěná v autě,
tak byla ovládaná nějakým kolečkem nebo tlačítky a to bylo strašně dřevěné.

Ale ovládat tím úplně všechno? Ono se to trochu mění i v těch článcích a
recenzích, na začátku se novináři rozplývali, jak je to super, teď zas
chválej auta, co si zachovala část ovládání tlačítky.

Pavel Kadečka.