Re: OT Elektrokoloběžky
Jan Kuba
honza.kuba na gmail.com
Úterý Srpen 9 23:15:14 CEST 2022
Já snad jen malou připomínku k "plynu“ nebo lépe k akcelerátoru. To že se
nedělá otočná rukojeť jako u motorek dejme tomu. Ale absolutně nevyhovující
mi přijde ovládání palcem. Při tomto uspořádání totiž nelze pevně řiditka
držet protože palec je ve vzduchu a držím jen čtyřmi prsty. Ten palec když
uchopím celou rukojeť zajišťuje to že mi nemůže to ředítko z ruky
vyklouznout. Mnohem víc se mi líbí uspořádání, kdy je plyn takový ten háček
na ukazováček. Něco jako malá brzda. Z hlediska kvality držení řídítek je
to mnohem lepší.
úterý 9. srpna 2022 Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz> napsal(a):
> Tak už ji mám.
> Jezdí dobře, akorát hrozně brzy zapíná tempomat a pak prostě jede sama. To
> mě dost mátlo, ale šel deaktivovat. Akcelerace se plynule řídí hloubkou
> stisku páčky.
>
> Horší je brždění, má přední mechanickou a zadní elektrickou brzdu. Jenže
> ta elektrická se ovládá jen on/off a brzdí nepříjemně silně. Obě se
> ovládají společnou páčkou, která nejdřív zapne elektrickou. V podstatě se
> teď bojím brzdit. Zatím jsem jel po rovině, tak stačilo nechat dojet
> setrvačností a pak seskočit. Jednou se mi do toho ale připlet i ten
> tempomat a tak se mě koloběžka snažila táhnotut za sebou:-)
> Má to 3 režimy rychlosti, do 6, 20 a 25. Tak doufám, že když před jízdou z
> kopce zapnu těch 6, bude to přiměřeně brzdit samo, jinak teda nevim... Ale
> vypadá to, že tlačítko od elektrický brzdy půjde vyndat, tak bych si na něj
> vytisk druhou páčku.
>
> Odpružení vypadá, že je snad i lepší než má Lime, ale ještě jsem nezkoušel
> hlavní test - "dírkovanou" dlažbu tady na parkovišti. To byl v posledních
> dnech vždy nejintenzivnější zážitek z celé cesty. Na Lime se mi osvědčilo
> co nejrychleji zrychlit tak, aby se už nestíhala třást:-)
>
> Teď na cestě domů se uvidí, jak zvládne jízdu do kopce...
>
> PH
>
> Dne 06.08.2022 v 12:15 Aleš Filip napsal(a):
>
>
> Dobrý den,
>
> Když to srovnám s mojí Xiaomi Scooter 3:
> Baterka přibližně stejná kapacita, při mých 95Kg na tom ujedu 22km, ale
> trochu jsem poladil fw. Vzhledem k tomu, že to používám jako dopravní
> prostředek, nepotřebuju na tom závodit. Většinou na tom jezdím 4,5km do
> hospody, a zpátky. Proud při jízdě jsem nechal, ale snížil jsem proud při
> brždění, takže většina brždění je na zadní kotoučovce. Snížil jsem i
> akceleraci, nepotřebuju zrychlení za 3s na 100. Vypnul jsem rekuperaci,
> protože zisk z ní je menší, než potom akcelerace na původní rychlost.
> Zvednul jsem rychlost z 25km/h na 33km/h. Těch 25 je docela málo, a 33 je
> tak akorát. Gumy je potřeba foukat na 5-6atm, aby to mělo menší odpor, a
> prý dochází i méně k defektům.
> Odpružení nemá, a je to docela dost velký minus. Stačí jet jenom po hrubém
> asfaltu (takový úsek tady jedem mám), a musím tam jet tak 15km/h, jinak
> bych si vyrazil zuby o sebe :-(
>
> Předpokládám, že ta Aprilia bude jezdit asi stejně.
>
> S pozdravem,
>
> --
> Aleš Filip
> Kutná Hora
> http://xanadu.khnet.info
>
>
> Dne 05.08.2022 v 18:01 Pavel Hudeček napsal(a):
>
> Vycházel jsem z toho, že moje typická jízda má 4 km a baterce můžu kdyžtak
> dobastlit rozšíření.
>
> Naopak upgrade neodpružené na odpruženou je dost nereálný a odpruženého
> jsem nic jiného v kategorii "ještě ne motorka" nenašel. Přičemž neodpružená
> by byla pro mě nepoužitelná.
>
> Uvidím v úterý, až ji dodají...
> V nejhorším aspoň doufám, že na ní půjde dojet do jejich obchodu a
> vrátit:-)
>
> PH
>
> Dne 05.08.2022 v 17:44 Jan Kuba napsal(a):
>
> Píšou u ní až 25km dojezd. Reálně a s cyklem 20-80 procent nabíjení to
> tedy bude tak 15km možná méně. Vycházím z praktického testu u Esr1, kde to
> bylo 12km na plné nabití, městský provoz. To je pro mne byť bydlím v malém
> 25000 obyv. městě málo. Přesněji řečeno odhadem každá 5 jízda je víc než 15
> km. (město, chalupa a z5 s tím, že těžko dobiju kvůli času). Ale to je dost
> individuální. Já pokud bych dopředu věděl, že najezdím za ten den víc než
> 15 km, skočím ráno na motorku...
>
> pátek 5. srpna 2022 Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz> napsal(a):
>
>> Před chvílí jsem v Electrowordu koupil tu Aprilia ESR2 za 15k.
>> Tak uvidím jakého využití dosáhnu:-)
>>
>> PH
>>
>> Dne 05.08.2022 v 16:11 Jan Kuba napsal(a):
>>
>> Tak mám také elektroskútr a podobné zkušenosti.
>> Za 2 roky jsem najezdil asi 50 km...
>> Ano, plus je v tom horku cestování po městě určitě mnohem lepší než v
>> autě.
>> Nechá se to tlačit po chodníku ( stejně jako moto do 50cm3) přejít
>> přechod, podchod a nikdo si vás ani nevšimne.
>>
>> Ale také jsem zažil, že se mi to vybilo 4 km od chalupy. Prostě mi ta
>> elektrika nesedla.
>> Tak jsem si pořídil klasický skútr 50cm3.Piaggio..nemusím u toho
>> přemýšlet, plánovat atd...
>> Do města je to mnohem lepší než motorka a v podstatě na tom jezdím furt,
>> protože se dostanu všude za zlomek času než autem.
>> Pro mě je obrovská přidaná hodnota v tom, že z toho můžu sesednout, a se
>> zhasnutým motorem
>> protlačit to legálně pár metrů např. úsekem se zákazem vjezdu nebo
>> po chodníku místo toho abych to 3 km objížděl.
>>
>> E-scooter stojí v garáži, kdyby někdo měl zájem je na prodej.
>> Samozřejmě jsou už v háji baterie , 4x olovo 12V/30Ah, chtělo by to
>> předělat na Li-xxx a odlehčit to tím zásadně.
>> S tím olovem to má okolo 130kg
>> Jedná se o BENZHOU YY7QTD-25 celkový nájezd je cca 250km
>>
>> pá 5. 8. 2022 v 12:04 odesílatel Zdeněk Aster <zdenek.aster na seznam.cz>
>> napsal:
>>
>>> Asi bych zkusil vypočítat, cenu koloběžky + nabíjení, a proti tomu
>>> půjčovné co platíte,
>>> no a podle toho na kolik roků to bude stačit by se dalo usoudit jestli
>>> se to .
>>>
>>> Mám elektroskútr asi 11let a stím jak s ním jezdím málo se to fakt
>>> nevyplatí místo toho bych
>>> mohl jezdit autem se spotřebou třeba 40litrů na 100km......
>>> Ale má to jiné plus v těchto vedrech je na tom přříjemně a všude se s
>>> tím dá parkovat narozdíl
>>> od auta... Jen se s tím blbě převáží třeba žebřík :-)
>>>
>>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220809/204acf58/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list