Re: OT Elektrokoloběžky

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Srpen 9 16:11:24 CEST 2022


Tak už ji mám.
Jezdí dobře, akorát hrozně brzy zapíná tempomat a pak prostě jede sama. 
To mě dost mátlo, ale šel deaktivovat. Akcelerace se plynule řídí 
hloubkou stisku páčky.

Horší je brždění, má přední mechanickou a zadní elektrickou brzdu. Jenže 
ta elektrická se ovládá jen on/off a brzdí nepříjemně silně. Obě se 
ovládají společnou páčkou, která nejdřív zapne elektrickou. V podstatě 
se teď bojím brzdit. Zatím jsem jel po rovině, tak stačilo nechat dojet 
setrvačností a pak seskočit. Jednou se mi do toho ale připlet i ten 
tempomat a tak se mě koloběžka snažila táhnotut za sebou:-)
Má to 3 režimy rychlosti, do 6, 20 a 25. Tak doufám, že když před jízdou 
z kopce zapnu těch 6, bude to přiměřeně brzdit samo, jinak teda nevim... 
Ale vypadá to, že tlačítko od elektrický brzdy půjde vyndat, tak bych si 
na něj vytisk druhou páčku.

Odpružení vypadá, že je snad i lepší než má Lime, ale ještě jsem 
nezkoušel hlavní test - "dírkovanou" dlažbu tady na parkovišti. To byl v 
posledních dnech vždy nejintenzivnější zážitek z celé cesty. Na Lime se 
mi osvědčilo co nejrychleji zrychlit tak, aby se už nestíhala třást:-)

Teď na cestě domů se uvidí, jak zvládne jízdu do kopce...

PH

Dne 06.08.2022 v 12:15 Aleš Filip napsal(a):
>
> Dobrý den,
>
> Když to srovnám s mojí Xiaomi Scooter 3:
> Baterka přibližně stejná kapacita, při mých 95Kg na tom ujedu 22km, 
> ale trochu jsem poladil fw. Vzhledem k tomu, že to používám jako 
> dopravní prostředek, nepotřebuju na tom závodit. Většinou na tom 
> jezdím 4,5km do hospody, a zpátky. Proud při jízdě jsem nechal, ale 
> snížil jsem proud při brždění, takže většina brždění je na zadní 
> kotoučovce. Snížil jsem i akceleraci, nepotřebuju zrychlení za 3s na 
> 100. Vypnul jsem rekuperaci, protože zisk z ní je menší, než potom 
> akcelerace na původní rychlost.
> Zvednul jsem rychlost z 25km/h na 33km/h. Těch 25 je docela málo, a 33 
> je tak akorát. Gumy je potřeba foukat na 5-6atm, aby to mělo menší 
> odpor, a prý dochází i méně k defektům.
> Odpružení nemá, a je to docela dost velký minus. Stačí jet jenom po 
> hrubém asfaltu (takový úsek tady jedem mám), a musím tam jet tak 
> 15km/h, jinak bych si vyrazil zuby o sebe :-(
>
> Předpokládám, že ta Aprilia bude jezdit asi stejně.
>
> S pozdravem,
> -- 
>   Aleš Filip
>   Kutná Hora
>   http://xanadu.khnet.info
> Dne 05.08.2022 v 18:01 Pavel Hudeček napsal(a):
>> Vycházel jsem z toho, že moje typická jízda má 4 km a baterce můžu 
>> kdyžtak dobastlit rozšíření.
>>
>> Naopak upgrade neodpružené na odpruženou je dost nereálný a 
>> odpruženého jsem nic jiného v kategorii "ještě ne motorka" nenašel. 
>> Přičemž neodpružená by byla pro mě nepoužitelná.
>>
>> Uvidím v úterý, až ji dodají...
>> V nejhorším aspoň doufám, že na ní půjde dojet do jejich obchodu a 
>> vrátit:-)
>>
>> PH
>>
>> Dne 05.08.2022 v 17:44 Jan Kuba napsal(a):
>>> Píšou u ní až 25km dojezd. Reálně a s cyklem 20-80 procent nabíjení 
>>> to tedy bude tak 15km možná méně.  Vycházím z praktického testu u 
>>> Esr1, kde to bylo 12km na plné nabití, městský provoz. To je pro mne 
>>> byť bydlím v  malém 25000 obyv. městě málo. Přesněji řečeno odhadem 
>>> každá 5 jízda je víc než 15 km. (město, chalupa a z5 s tím, že těžko 
>>> dobiju kvůli času). Ale to je dost individuální. Já pokud bych 
>>> dopředu věděl, že najezdím za ten den víc než 15 km, skočím ráno na 
>>> motorku...
>>>
>>> pátek 5. srpna 2022 Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz> napsal(a):
>>>
>>>     Před chvílí jsem v Electrowordu koupil tu Aprilia ESR2 za 15k.
>>>     Tak uvidím jakého využití dosáhnu:-)
>>>
>>>     PH
>>>
>>>     Dne 05.08.2022 v 16:11 Jan Kuba napsal(a):
>>>>     Tak mám také elektroskútr a podobné zkušenosti.
>>>>     Za 2 roky  jsem najezdil asi 50 km...
>>>>     Ano, plus je v tom horku cestování po městě určitě mnohem lepší
>>>>     než v autě.
>>>>     Nechá se to tlačit po chodníku ( stejně jako moto do 50cm3)
>>>>     přejít přechod, podchod a nikdo si vás ani nevšimne.
>>>>
>>>>     Ale také jsem zažil, že se mi to vybilo 4 km od chalupy. 
>>>>     Prostě mi ta elektrika nesedla.
>>>>     Tak jsem si pořídil klasický skútr 50cm3.Piaggio..nemusím u
>>>>     toho přemýšlet, plánovat atd...
>>>>     Do města je to mnohem lepší než motorka a v podstatě na tom
>>>>     jezdím furt, protože se dostanu všude za zlomek času než autem.
>>>>     Pro mě je obrovská přidaná hodnota v tom, že z toho můžu
>>>>     sesednout, a se zhasnutým motorem
>>>>      protlačit to legálně pár metrů např. úsekem se zákazem vjezdu
>>>>     nebo po chodníku místo toho abych to 3 km objížděl.
>>>>
>>>>     E-scooter stojí v garáži, kdyby někdo měl zájem je na prodej.
>>>>     Samozřejmě jsou už v háji baterie , 4x olovo 12V/30Ah, chtělo
>>>>     by to předělat na Li-xxx a odlehčit to tím zásadně.
>>>>     S tím olovem to má okolo 130kg
>>>>     Jedná se o BENZHOU YY7QTD-25   celkový nájezd je cca 250km
>>>>
>>>>     pá 5. 8. 2022 v 12:04 odesílatel Zdeněk Aster
>>>>     <zdenek.aster na seznam.cz> napsal:
>>>>
>>>>         Asi bych zkusil vypočítat, cenu koloběžky + nabíjení, a
>>>>         proti tomu
>>>>         půjčovné co platíte,
>>>>         no a podle toho na kolik roků to bude stačit by se dalo
>>>>         usoudit jestli
>>>>         se to .
>>>>
>>>>         Mám elektroskútr asi 11let a stím jak s ním jezdím málo se
>>>>         to fakt
>>>>         nevyplatí místo toho bych
>>>>         mohl jezdit autem se spotřebou třeba 40litrů na 100km......
>>>>         Ale má to jiné plus v těchto vedrech je na tom přříjemně a
>>>>         všude se s
>>>>         tím dá parkovat narozdíl
>>>>         od auta... Jen se s tím blbě převáží třeba žebřík :-)
>>>>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220809/c5b7c348/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list