Já snad jen malou připomínku k "plynu“ nebo lépe k akcelerátoru. To že se nedělá otočná rukojeť jako u motorek dejme tomu. Ale absolutně nevyhovující mi přijde ovládání palcem. Při tomto uspořádání totiž nelze pevně řiditka držet protože palec je ve vzduchu a držím jen čtyřmi prsty. Ten palec když uchopím celou rukojeť zajišťuje to že mi nemůže to ředítko z ruky vyklouznout. Mnohem víc se mi líbí uspořádání, kdy je plyn takový ten háček na ukazováček. Něco jako malá brzda. Z hlediska kvality držení řídítek je to mnohem lepší.<br><br>úterý 9. srpna 2022 Pavel Hudeček <<a href="mailto:edizon@seznam.cz">edizon@seznam.cz</a>> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
  
    
  
  <div>
    Tak už ji mám.<br>
    Jezdí dobře, akorát hrozně brzy zapíná tempomat a pak prostě jede
    sama. To mě dost mátlo, ale šel deaktivovat. Akcelerace se plynule
    řídí hloubkou stisku páčky.<br>
    <br>
    Horší je brždění, má přední mechanickou a zadní elektrickou brzdu.
    Jenže ta elektrická se ovládá jen on/off a brzdí nepříjemně silně.
    Obě se ovládají společnou páčkou, která nejdřív zapne elektrickou. V
    podstatě se teď bojím brzdit. Zatím jsem jel po rovině, tak stačilo
    nechat dojet setrvačností a pak seskočit. Jednou se mi do toho ale
    připlet i ten tempomat a tak se mě koloběžka snažila táhnotut za
    sebou:-)<br>
    Má to 3 režimy rychlosti, do 6, 20 a 25. Tak doufám, že když před
    jízdou z kopce zapnu těch 6, bude to přiměřeně brzdit samo, jinak
    teda nevim... Ale vypadá to, že tlačítko od elektrický brzdy půjde
    vyndat, tak bych si na něj vytisk druhou páčku.<br>
    <br>
    Odpružení vypadá, že je snad i lepší než má Lime, ale ještě jsem
    nezkoušel hlavní test - "dírkovanou" dlažbu tady na parkovišti. To
    byl v posledních dnech vždy nejintenzivnější zážitek z celé cesty.
    Na Lime se mi osvědčilo co nejrychleji zrychlit tak, aby se už
    nestíhala třást:-)<br>
    <br>
    Teď na cestě domů se uvidí, jak zvládne jízdu do kopce...<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div>Dne 06.08.2022 v 12:15 Aleš Filip
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite">
      
      <br>
      <div>
        
        Dobrý den, <br>
        <br>
        Když to srovnám s mojí Xiaomi Scooter 3:<br>
        Baterka přibližně stejná kapacita, při mých 95Kg na tom ujedu
        22km, ale trochu jsem poladil fw. Vzhledem k tomu, že to
        používám jako dopravní prostředek, nepotřebuju na tom závodit.
        Většinou na tom jezdím 4,5km do hospody, a zpátky. Proud při
        jízdě jsem nechal, ale snížil jsem proud při brždění, takže
        většina brždění je na zadní kotoučovce. Snížil jsem i
        akceleraci, nepotřebuju zrychlení za 3s na 100. Vypnul jsem
        rekuperaci, protože zisk z ní je menší, než potom akcelerace na
        původní rychlost.<br>
        Zvednul jsem rychlost z 25km/h na 33km/h. Těch 25 je docela
        málo, a 33 je tak akorát. Gumy je potřeba foukat na 5-6atm, aby
        to mělo menší odpor, a prý dochází i méně k defektům. <br>
        Odpružení nemá, a je to docela dost velký minus. Stačí jet jenom
        po hrubém asfaltu (takový úsek tady jedem mám), a musím tam jet
        tak 15km/h, jinak bych si vyrazil zuby o sebe :-(<br>
        <br>
        Předpokládám, že ta Aprilia bude jezdit asi stejně.<br>
        <br>
        S pozdravem,<br>
        <pre cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a href="http://xanadu.khnet.info" target="_blank">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
        <div> </div>
      </div>
      <div>Dne 05.08.2022 v 18:01 Pavel Hudeček
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite">
        
        Vycházel jsem z toho, že moje typická jízda má 4 km a baterce
        můžu kdyžtak dobastlit rozšíření.<br>
        <br>
        Naopak upgrade neodpružené na odpruženou je dost nereálný a
        odpruženého jsem nic jiného v kategorii "ještě ne motorka"
        nenašel. Přičemž neodpružená by byla pro mě nepoužitelná.<br>
        <br>
        Uvidím v úterý, až ji dodají...<br>
        V nejhorším aspoň doufám, že na ní půjde dojet do jejich obchodu
        a vrátit:-)<br>
        <br>
        PH<br>
        <br>
        <div>Dne 05.08.2022 v 17:44 Jan Kuba
          napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite">
          
          Píšou u ní až 25km dojezd. Reálně a s cyklem 20-80 procent
          nabíjení to tedy bude tak 15km možná méně.  Vycházím z
          praktického testu u Esr1, kde to bylo 12km na plné nabití,
          městský provoz. To je pro mne byť bydlím v  malém 25000 obyv.
          městě málo. Přesněji řečeno odhadem každá 5 jízda je víc než
          15 km. (město, chalupa a z5 s tím, že těžko dobiju kvůli
          času). Ale to je dost individuální. Já pokud bych dopředu
          věděl, že najezdím za ten den víc než 15 km, skočím ráno na
          motorku... <br>
          <br>
          pátek 5. srpna 2022 Pavel Hudeček <<a href="mailto:edizon@seznam.cz" target="_blank">edizon@seznam.cz</a>>
          napsal(a):<br>
          <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
            <div> Před chvílí jsem v Electrowordu koupil tu Aprilia ESR2
              za 15k.<br>
              Tak uvidím jakého využití dosáhnu:-)<br>
              <br>
              PH<br>
              <br>
              <div>Dne 05.08.2022 v 16:11 Jan Kuba napsal(a):<br>
              </div>
              <blockquote type="cite">
                <div dir="ltr">Tak mám také elektroskútr a podobné
                  zkušenosti.
                  <div>Za 2 roky  jsem najezdil asi 50 km...</div>
                  <div>Ano, plus je v tom horku cestování po městě
                    určitě mnohem lepší než v autě.</div>
                  <div>Nechá se to tlačit po chodníku ( stejně jako moto
                    do 50cm3) přejít přechod, podchod a nikdo si vás ani
                    nevšimne.</div>
                  <div><br>
                  </div>
                  <div>Ale také jsem zažil, že se mi to vybilo 4 km od
                    chalupy.  Prostě mi ta elektrika nesedla.<br>
                  </div>
                  <div>Tak jsem si pořídil klasický skútr
                    50cm3.Piaggio..nemusím u toho přemýšlet, plánovat
                    atd...</div>
                  <div>Do města je to mnohem lepší než motorka a v
                    podstatě na tom jezdím furt, protože se dostanu
                    všude za zlomek času než autem.</div>
                  <div>Pro mě je obrovská přidaná hodnota v tom, že z
                    toho můžu sesednout, a se zhasnutým motorem</div>
                  <div> protlačit to legálně pár metrů např. úsekem se
                    zákazem vjezdu nebo po chodníku místo toho abych to
                    3 km objížděl.</div>
                  <div><br>
                  </div>
                  <div>E-scooter stojí v garáži, kdyby někdo měl zájem
                    je na prodej.</div>
                  <div>Samozřejmě jsou už v háji baterie , 4x
                    olovo 12V/30Ah, chtělo by to předělat na Li-xxx a
                    odlehčit to tím zásadně.</div>
                  <div>S tím olovem to má okolo 130kg</div>
                  <div>Jedná se o BENZHOU YY7QTD-25   celkový nájezd je
                    cca 250km </div>
                  <div><br>
                    <div class="gmail_quote">
                      <div dir="ltr" class="gmail_attr">pá 5. 8. 2022
                        v 12:04 odesílatel Zdeněk Aster <<a href="mailto:zdenek.aster@seznam.cz" target="_blank">zdenek.aster@seznam.cz</a>>
                        napsal:<br>
                      </div>
                      <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Asi bych
                        zkusil vypočítat, cenu koloběžky + nabíjení, a
                        proti tomu <br>
                        půjčovné co platíte,<br>
                        no a podle toho na kolik roků to bude stačit by
                        se dalo usoudit jestli <br>
                        se to .<br>
                        <br>
                        Mám elektroskútr asi 11let a stím jak s ním
                        jezdím málo se to fakt <br>
                        nevyplatí místo toho bych<br>
                        mohl jezdit autem se spotřebou třeba 40litrů na
                        100km......<br>
                        Ale má to jiné plus v těchto vedrech je na tom
                        přříjemně a všude se s <br>
                        tím dá parkovat narozdíl<br>
                        od auta... Jen se s tím blbě převáží třeba
                        žebřík :-)<br>
                      </blockquote>
                    </div>
                  </div>
                </div>
              </blockquote>
            </div>
          </blockquote>
        </blockquote>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </div>

</blockquote>