[OT] zavada plyn. kotle Immergas Zeus 24kW

Standa Palas stpalas na volny.cz
Neděle Duben 24 19:00:48 CEST 2022

Dobrý den.

Většinou bývá problém ve ventilátoru. Špatná ložiska, nebo elektronika
ventilátoru. Manostat to taky může být. Často mívá mikrospínač v
manostatu přechodový odpor, nebo se unaví membrána která ho spíná. Taky
můžete mít problém s přístupem vzduchu do kotelny. Třeba ucpaná mřížka
na sání vzduchu do prostoru kotelny. Hlavně se ujistěte, že je to
opravdu tahle závada a ne něco jiného. Zkuste to třeba tak, že sundáte
obě hadičky které vadou k manostatu a pak by měl kotel po spuštění
ventilátoru okamžitě skočit do poruchy a měl by ukazat stejnou poruchu
jako se Vám tam objevuje. Pozor. Manostat na ventilátoru je VELMI
důležitý bezpečnostní prvek. Automatika kotle si hlídá nejen sepnutí ale
i to, že manostat skutečně vypne po vypnutí ventilátoru. Kdyby tohle
selhalo, tak máte z plynového kotle bombu.
Takže opatrně. Jako neoprávněná osoba by jste se neměl do kotle ani
koukat natož v něm cokoli měnit.

S.P.