RE: PVE ma moři?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Říjen 23 17:27:55 CEST 2021

No ty se staví na kontinentálním šelfu. Představa byla, že kromě kabelu na pevninu, odtamtud povede ještě druhý kabel pár desítek km opačně. Bohužel teda zrovna v případě severního okolí Německa, nekončí šelf běžných pár desítek km od břehu, ale spíš pár tisíc… Ale např. Španělům by se to hodit mohlo.

Ano, nabíjení by spočívalo ve vyčerpání vody a při vybíjení by zas natekla zpět. A jak už jsem psal, mělo by to mít závaží, aby to prázdný nechtělo vyplavat:-)

PH

Od: Petr Labaj
Větráky na moři se staví tam, kde rozhodně není 1000m hloubka, ale
nějaké malé desítky metrů.

A to by se jako do té koule měla nalít voda (a tím generovat elektriku)
a pak ji zase vypumpovat (a tím elektriku spotřebovávat)?
A čím bude držet na dně ta koule s neskutečným vztlakem, když bude prázdná?
Nebo jste to celé myslel nějak jinak?

PL