Re: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Čtvrtek Říjen 7 14:21:22 CEST 2021

Vidím, že problematika  je opravdu složitá a vůbec tomu nerozumím. . Já
jsem to v novém domě zjednodušil takto :

Nový dům : dva byty + dvě pracovny , trojsklová okna, nějaké lepší cihly,
ale nízkoenergetický dům to není
Plynový kondenzační kotel  s vnějším teplotním čidlem a teplota vody se
nastavuje podle vnější teploty, první sezońu jsem si s křivkou hrál
Některé místnosti podlahovka, některé radiátory, plynový bojler - zvláštní
čerpadlo na všechno
 Regulace  ETATHERM , komunikace po drátech, ty jsem dostal jako odpad a
zabudoval do zdi při stavbě, takže minimální náklady
Ta regulace poskytuje historii reálných teplot v místnostech, podle toho
jsem zjistil dopravní zpoždění a nastavil regulační zásahy jen tak, aby
dávaly smysl.  Když žádná regulovaná místnost nepotřebuje topit, kotel se
vypne.  Po první  " nastavovací " sezóně už na to nesahám, na plynu i
vaříme a poslední faktura byla 24 000 Kč.   Máme fix cenu ještě na rok a
půl, tak uvidíme jak dál. Asi to budu muset opravdu nastudovat (((::

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW

Bez
virů. www.avast.com