Re: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Říjen 7 19:25:35 CEST 2021


Ozývám se proto, že je to zřejmě narážka na mě a mnou propagované řešení.

Myslím, že Váš příměr trochu kulhá.
V domě není ani na okamžik situace, kdy by jel kotel zbytečně. Tj. byly 
zavřeny všechny radiátory (to byla v tom příkladu situace, kdy auto 
stojí s cihlou na plynu).

Takže je to spíš podobné režimu sériového hybridu - motor běží na 
optimální otáčky (kotel udržuje vodu na 50C). Pokud motor (nebo kotel) 
víc zatížím, tak se snaží udržet své optimální otáčky (teplotu), ale 
samozřejmě do něho půjde víc paliva. Když je malá zátěž, tak bude otáčky 
(teplotu) udržovat s minimálním přívodem paliva (moderní kotel 
samozřejmě umí sám modulovat plamen).
Takže ten kotel prostě můžete brát jako nekonečně velkou akumulační 
nádrž, která má stálou teplotu.

PL

**************************

Dne 7.10.2021 v 10:45 Dodo Racek napsal(a):
> Riesenie "termostat na kotli drzi  stale 50" + termoventily v 
> miestnostiach:
> Majte auto, s neustale (7x24) beziacim motorom (zdroj energie - 
> kotol), s tehlou na plyne, ktora drzi otacky "v pracovnej oblasti 
> motora"- napr. 2500 rpm (50 stupnov celzia)
> Ked potrebujete niekam ist, tak sadnete do auta a riadenie robte 
> variatormi (termoventily) na kazdom kolese (miestnost), pricom 
> rychlost kazdeho kolesa (miestnosti) bude ovladana zvlast ( jednym 
> clovekom - vodicom, alebo na kazdom sedade bude ovladac variatora pre 
> jedno koleso ?)
> Znizenie rychlosti auta sa moze robit aj zabrzdenim ( vyvetranim), 
> teda vedomou stratou energie.
> Funguje aj taketo riadenie, a niekomu moze vyhovat ( pre niekoho 
> idelane riesenie ), ale "dobru = nizku" spotrebu nedosiahnete.
> Problem so zadierajucim sa kolesom (plesne v miestnosti) sa nemusi 
> prejavit hned, moze sa prejavit po dlhsom case.
> Aj voci tomuto pripadu riadenia su dostupne aj ekonomickejsie a 
> technicky lepsie moznosti.
>



Další informace o konferenci Hw-list