Re: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Říjen 7 19:50:17 CEST 2021


Ještě malá poznámka, zapomněl jsem to do toho postu napsat.
Těch 50C uvádím jako příklad.
V praxi používám rozsah zhruba 42-47C. 50C jsem použil jednou na pár 
dní, když uhodily nějaké fakt extrémní mrazy.
Nicméně si myslím (ale změřeno to nemám), že rozdíl v účinnosti u toho 
kondenzačního kotle v teplotách 40-50C bude malý, až žádný.
Používám to spíš jako "pojistku" proti tomu, že někdo vyšroubuje hlavici 
na max a neřeší to (typicky mladej, kterému zchází ekonomická zpětná vazba).

PL

**********************

Dne 7.10.2021 v 19:25 Petr Labaj napsal(a):
> Ozývám se proto, že je to zřejmě narážka na mě a mnou propagované řešení.
>
> Myslím, že Váš příměr trochu kulhá.
> V domě není ani na okamžik situace, kdy by jel kotel zbytečně. Tj. 
> byly zavřeny všechny radiátory (to byla v tom příkladu situace, kdy 
> auto stojí s cihlou na plynu).
>
> Takže je to spíš podobné režimu sériového hybridu - motor běží na 
> optimální otáčky (kotel udržuje vodu na 50C). Pokud motor (nebo kotel) 
> víc zatížím, tak se snaží udržet své optimální otáčky (teplotu), ale 
> samozřejmě do něho půjde víc paliva. Když je malá zátěž, tak bude 
> otáčky (teplotu) udržovat s minimálním přívodem paliva (moderní kotel 
> samozřejmě umí sám modulovat plamen).
> Takže ten kotel prostě můžete brát jako nekonečně velkou akumulační 
> nádrž, která má stálou teplotu.
>
> PL
>
> **************************
>
> Dne 7.10.2021 v 10:45 Dodo Racek napsal(a):
>> Riesenie "termostat na kotli drzi  stale 50" + termoventily v 
>> miestnostiach:
>> Majte auto, s neustale (7x24) beziacim motorom (zdroj energie - 
>> kotol), s tehlou na plyne, ktora drzi otacky "v pracovnej oblasti 
>> motora"- napr. 2500 rpm (50 stupnov celzia)
>> Ked potrebujete niekam ist, tak sadnete do auta a riadenie robte 
>> variatormi (termoventily) na kazdom kolese (miestnost), pricom 
>> rychlost kazdeho kolesa (miestnosti) bude ovladana zvlast ( jednym 
>> clovekom - vodicom, alebo na kazdom sedade bude ovladac variatora pre 
>> jedno koleso ?)
>> Znizenie rychlosti auta sa moze robit aj zabrzdenim ( vyvetranim), 
>> teda vedomou stratou energie.
>> Funguje aj taketo riadenie, a niekomu moze vyhovat ( pre niekoho 
>> idelane riesenie ), ale "dobru = nizku" spotrebu nedosiahnete.
>> Problem so zadierajucim sa kolesom (plesne v miestnosti) sa nemusi 
>> prejavit hned, moze sa prejavit po dlhsom case.
>> Aj voci tomuto pripadu riadenia su dostupne aj ekonomickejsie a 
>> technicky lepsie moznosti.
>>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list