Re: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Říjen 8 09:20:27 CEST 2021


Ucinnosti pri teplotach by mali byt v dokumentacii kotla ... namatkovo ako
priklad Buderus GB122i, kapitola 17.3
https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/96837/F2-DP-2021-Kejmar-Martin-priloha-Priloha
I - Technicka data GB122i.pdf
ini vyrobcovia a ine typy kotlov to budu mat cca rovnake - ziadna diera do
sveta sa nekona.

Dodo


št 7. 10. 2021 o 19:50 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napísal(a):

> Ještě malá poznámka, zapomněl jsem to do toho postu napsat.
> Těch 50C uvádím jako příklad.
> V praxi používám rozsah zhruba 42-47C. 50C jsem použil jednou na pár
> dní, když uhodily nějaké fakt extrémní mrazy.
> Nicméně si myslím (ale změřeno to nemám), že rozdíl v účinnosti u toho
> kondenzačního kotle v teplotách 40-50C bude malý, až žádný.
> Používám to spíš jako "pojistku" proti tomu, že někdo vyšroubuje hlavici
> na max a neřeší to (typicky mladej, kterému zchází ekonomická zpětná
> vazba).
>
> PL
>
> **********************
>
> Dne 7.10.2021 v 19:25 Petr Labaj napsal(a):
> > Ozývám se proto, že je to zřejmě narážka na mě a mnou propagované řešení.
> >
> > Myslím, že Váš příměr trochu kulhá.
> > V domě není ani na okamžik situace, kdy by jel kotel zbytečně. Tj.
> > byly zavřeny všechny radiátory (to byla v tom příkladu situace, kdy
> > auto stojí s cihlou na plynu).
> >
> > Takže je to spíš podobné režimu sériového hybridu - motor běží na
> > optimální otáčky (kotel udržuje vodu na 50C). Pokud motor (nebo kotel)
> > víc zatížím, tak se snaží udržet své optimální otáčky (teplotu), ale
> > samozřejmě do něho půjde víc paliva. Když je malá zátěž, tak bude
> > otáčky (teplotu) udržovat s minimálním přívodem paliva (moderní kotel
> > samozřejmě umí sám modulovat plamen).
> > Takže ten kotel prostě můžete brát jako nekonečně velkou akumulační
> > nádrž, která má stálou teplotu.
> >
> > PL
> >
> > **************************
> >
> > Dne 7.10.2021 v 10:45 Dodo Racek napsal(a):
> >> Riesenie "termostat na kotli drzi  stale 50" + termoventily v
> >> miestnostiach:
> >> Majte auto, s neustale (7x24) beziacim motorom (zdroj energie -
> >> kotol), s tehlou na plyne, ktora drzi otacky "v pracovnej oblasti
> >> motora"- napr. 2500 rpm (50 stupnov celzia)
> >> Ked potrebujete niekam ist, tak sadnete do auta a riadenie robte
> >> variatormi (termoventily) na kazdom kolese (miestnost), pricom
> >> rychlost kazdeho kolesa (miestnosti) bude ovladana zvlast ( jednym
> >> clovekom - vodicom, alebo na kazdom sedade bude ovladac variatora pre
> >> jedno koleso ?)
> >> Znizenie rychlosti auta sa moze robit aj zabrzdenim ( vyvetranim),
> >> teda vedomou stratou energie.
> >> Funguje aj taketo riadenie, a niekomu moze vyhovat ( pre niekoho
> >> idelane riesenie ), ale "dobru = nizku" spotrebu nedosiahnete.
> >> Problem so zadierajucim sa kolesom (plesne v miestnosti) sa nemusi
> >> prejavit hned, moze sa prejavit po dlhsom case.
> >> Aj voci tomuto pripadu riadenia su dostupne aj ekonomickejsie a
> >> technicky lepsie moznosti.
> >>
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20211008/79630108/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list