<div dir="ltr"><div>Ucinnosti pri teplotach by mali byt v dokumentacii kotla ... namatkovo ako priklad Buderus GB122i, kapitola 17.3</div><div></div><div><a href="https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/96837/F2-DP-2021-Kejmar-Martin-priloha-Priloha">https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/96837/F2-DP-2021-Kejmar-Martin-priloha-Priloha</a> I - Technicka data GB122i.pdf</div><div></div><div>ini vyrobcovia a ine typy kotlov to budu mat cca rovnake - ziadna diera do sveta sa nekona.</div><div><br></div><div>Dodo<br></div><br></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">št 7. 10. 2021 o 19:50 Petr Labaj <<a href="mailto:labaj@volny.cz">labaj@volny.cz</a>> napísal(a):<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Ještě malá poznámka, zapomněl jsem to do toho postu napsat.<br>
Těch 50C uvádím jako příklad.<br>
V praxi používám rozsah zhruba 42-47C. 50C jsem použil jednou na pár <br>
dní, když uhodily nějaké fakt extrémní mrazy.<br>
Nicméně si myslím (ale změřeno to nemám), že rozdíl v účinnosti u toho <br>
kondenzačního kotle v teplotách 40-50C bude malý, až žádný.<br>
Používám to spíš jako "pojistku" proti tomu, že někdo vyšroubuje hlavici <br>
na max a neřeší to (typicky mladej, kterému zchází ekonomická zpětná vazba).<br>
<br>
PL<br>
<br>
**********************<br>
<br>
Dne 7.10.2021 v 19:25 Petr Labaj napsal(a):<br>
> Ozývám se proto, že je to zřejmě narážka na mě a mnou propagované řešení.<br>
><br>
> Myslím, že Váš příměr trochu kulhá.<br>
> V domě není ani na okamžik situace, kdy by jel kotel zbytečně. Tj. <br>
> byly zavřeny všechny radiátory (to byla v tom příkladu situace, kdy <br>
> auto stojí s cihlou na plynu).<br>
><br>
> Takže je to spíš podobné režimu sériového hybridu - motor běží na <br>
> optimální otáčky (kotel udržuje vodu na 50C). Pokud motor (nebo kotel) <br>
> víc zatížím, tak se snaží udržet své optimální otáčky (teplotu), ale <br>
> samozřejmě do něho půjde víc paliva. Když je malá zátěž, tak bude <br>
> otáčky (teplotu) udržovat s minimálním přívodem paliva (moderní kotel <br>
> samozřejmě umí sám modulovat plamen).<br>
> Takže ten kotel prostě můžete brát jako nekonečně velkou akumulační <br>
> nádrž, která má stálou teplotu.<br>
><br>
> PL<br>
><br>
> **************************<br>
><br>
> Dne 7.10.2021 v 10:45 Dodo Racek napsal(a):<br>
>> Riesenie "termostat na kotli drzi  stale 50" + termoventily v <br>
>> miestnostiach:<br>
>> Majte auto, s neustale (7x24) beziacim motorom (zdroj energie - <br>
>> kotol), s tehlou na plyne, ktora drzi otacky "v pracovnej oblasti <br>
>> motora"- napr. 2500 rpm (50 stupnov celzia)<br>
>> Ked potrebujete niekam ist, tak sadnete do auta a riadenie robte <br>
>> variatormi (termoventily) na kazdom kolese (miestnost), pricom <br>
>> rychlost kazdeho kolesa (miestnosti) bude ovladana zvlast ( jednym <br>
>> clovekom - vodicom, alebo na kazdom sedade bude ovladac variatora pre <br>
>> jedno koleso ?)<br>
>> Znizenie rychlosti auta sa moze robit aj zabrzdenim ( vyvetranim), <br>
>> teda vedomou stratou energie.<br>
>> Funguje aj taketo riadenie, a niekomu moze vyhovat ( pre niekoho <br>
>> idelane riesenie ), ale "dobru = nizku" spotrebu nedosiahnete.<br>
>> Problem so zadierajucim sa kolesom (plesne v miestnosti) sa nemusi <br>
>> prejavit hned, moze sa prejavit po dlhsom case.<br>
>> Aj voci tomuto pripadu riadenia su dostupne aj ekonomickejsie a <br>
>> technicky lepsie moznosti.<br>
>><br>
><br>
> _______________________________________________<br>
> HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>