[OT] instalace bojleru (atp.) vs zaruka

Standa Palas stpalas na volny.cz
Pondělí Květen 17 22:58:21 CEST 2021

Myslím, že už bychom toho mohli nechat.
  Jenom podotýkám, že samotná zpětná klapka v žádném případě neslouží k
bezpečnému oddělení pitné a užitkové vody. Pokud je potřeba bezpečně
oddělit například vodu v topném systému (která občas může být opravdu
jedovatá) od pitné vody, nestačí k tomu jenom zpětná klapka která velmi
často netěsní (a to i když ji nikdo cíleně nesabotuje) ale musí se tam
osadit speciální dost drahá oddělovací armatura která zabezpečí aby
nikdy nemohlo dojít ke kontaminaci pitné vody.
Tady bych možná viděl i podstatný důvod proč podle norem není teplá
užitková voda braná jako pitná. Pokud ohříváte vodu výměníkem a dojde k
proreznutí topného hada v zásobníku, pak se může dostat voda z topného
systému do teplé vody a pak ta voda opravdu není vhodná k pití.

S.P.