LED svetielko, rozborka

Středa Květen 12 06:43:01 CEST 2021

st 12. 5. 2021 v 0:45 odesílatel Miroslav Šinko <sinkomiro na gmail.com>
napsal:

> Otazky:
> -naco sluzi C2? Len na pochytanie spiciek v sieti, t.j. na ochranu?
> Alebo aj na vylepsenie ucinnika? To mi pri danom prikone pripada
> zbytocne. Ak by ho neosadili, neboli by nutne ani R2 a R3.

Takový kondenzátor se dává na odrušení, tady pravděpodobně kvůli rušení ze
sítě, světýlko by mohlo falešně rozsvěcet.

> -preco paralelne k ZD nedali elyt? Takto LED blika 100Hz, co pri tej
> chabej intenzite samozrejme nevidno. Ale prave by sa zvysil jas. Tym by
> sa zvysil aj odber a tepelne straty hlavne na R4, to chapem. Zeby elyt
> nedali naschval, lebo by mohol byt ku*vitko? Nepridaval som ho, dany jas
> mi postacuje, len dumam.

V jednoduchosti je síla, u orientačního světýlka nevadí, že bude slabě
blikat. Elyt by se tam někam musel vejít, výrobce by musel řešit stejnou
otázku, jako Neruda, když se s ním rozešla Karolína Světlá: kam s ním?

> Na zaver, co ma najviac zaujalo - ako vtipne skryli R3 pod C2, vidno to
> na poslednych 2 fotkach. C2 je zlty, na poslednej fotke je odpajkovany.

DPS je jednovrstvá, ale součástky jsou ve dvou vrstvách :-)

P.K.