LED svetielko, rozborka

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Květen 12 00:45:57 CEST 2021

Dobry den,

v podstate len pre zaujimavost a mozno 2 nepodstatne otazky :)

V kupelni mame orientacne svetielko, vid fotky:
https://photos.app.goo.gl/P42eUT4GuHYbtn7F8

Pri zasvieteni hlavneho svetla ma toto svetielko zhasnut. Kym sme v
kupelkovej lampe mali tepelnu gulu 60W, zhasinalo. Ako som tam dal LED
"ziarovku" 806lm (podpa popisu a aj okometricky ekvivalent 60W
ziarovky), nezhasinalo.

Celkom to chapem, fototranzistor je najcitlivejsi na cervenu az
infracervenu oblast, co ziarovka splna, ale LED "ziarovka" nie.
Tak som svetielko rozobral, rozkreslil som si schemu a vymenil R5 M33 ->
M68 pre zvysenie citlivosti. Uz zhasina.

Otazky:
-naco sluzi C2? Len na pochytanie spiciek v sieti, t.j. na ochranu?
Alebo aj na vylepsenie ucinnika? To mi pri danom prikone pripada
zbytocne. Ak by ho neosadili, neboli by nutne ani R2 a R3.

-preco paralelne k ZD nedali elyt? Takto LED blika 100Hz, co pri tej
chabej intenzite samozrejme nevidno. Ale prave by sa zvysil jas. Tym by
sa zvysil aj odber a tepelne straty hlavne na R4, to chapem. Zeby elyt
nedali naschval, lebo by mohol byt ku*vitko? Nepridaval som ho, dany jas
mi postacuje, len dumam.

Na zaver, co ma najviac zaujalo - ako vtipne skryli R3 pod C2, vidno to
na poslednych 2 fotkach. C2 je zlty, na poslednej fotke je odpajkovany.

Je to vyrobok OSRAM, tak asi vedeli, co robia :)

miro