OT: kdyz signal nemuze za roh

Středa Květen 12 11:14:45 CEST 2021

Přítelkyně si dala teploměr od meteostanice do skleníku. Je to sice jen
15 m od baráku, ale skleník je pod kopcem a teplotu to přeneslo jen málo
kdy. K teploměru jsem zkoušel připojit anténu. Krabičku teploměru se mi
rozlousknout nepovedlo, tak jsem to připojil takhle

https://vaelektronik.cz/fotky/teplomer1.jpg

https://vaelektronik.cz/fotky/teplomer2.jpg

A funguje to. Rozměry antény jsem našel tady
http://ok1ike.c-a-v.com/soubory/ant_3_4.htm a anténa vypadá takhle.

https://vaelektronik.cz/fotky/antena.jpg

Zajímavé je, že autor uvádí, že připojuje koax k dipólu přímo, bez
symetrizace a že to nevadí. Taky mě až po sestavení antény napadlo, že
kdybych na ni místo měděného drátu použil pozink, bylo by to mechanicky
o dost odolnější. Jen nevím, jestli by se tím nezhoršily elektrické
parametry antény.

Anděl