Re: OT: Neuronové sítě - středoškolská výuka - kam směřovat

František Burian BuFran na seznam.cz
Středa Červen 9 13:13:48 CEST 2021


Principem je to že v kámen nůžky papír lze zvolit strategii "tuhle runu je 
nepravděpodobné že hodí v dalším tahu" 
a tím pádem s vhodným protitahem má bot 50 procentní šanci že bude remíza a 
50procentní šanci že bot vyhraje. 
Samozřejmě krát pravděpodobnost toho že nehodí tuhle runu. Jelikož je ale 
vybraná pravděpodobnost nehození
dané runy nejvyšší, pak ostatní kombinace rychle konvergují k 0.

Tohle nefunguje na náhodný signál, (tam by výsledkem byla náhoda) ale člověk
není nikdy náhoda, např tlačítka
jsou vedle sebe, takže při zběsilém klikání je prostřední tlačítko více "na 
ráně", nebo člověk tíhne k opakování
sekvencí apod. 

ID3 je právě o charakterizaci dat a určení který ze vzorů se v datech 
objevuje častěji a tím zvyšuje šanci lepší predikce.

Mimochodem správně napsaný algoritmus ID3 se pozná tak, že pokud hráče 
nahradíme prostým rand() 
v počítači, tak bot vždy po velkém souboji vyhraje. rand() je totiž 
deterministická funkce vytvořená výpočtem
z nějakých konstant závislá na zaokrouhlení, a ID3 tenhle determinismus 
dokáže odhalit) Mám dojem že je to jeden
z testů kryptograficky náhodného čísla.
---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 9. 6. 2021 13:00:17
Předmět: Re: OT: Neuronové sítě - středoškolská výuka - kam směřovat 
"

Takže bot se naučil a dokázal předvídat protitah kámen-nůžky-papír? A potom 
vždycky vyhrával?




P.K.



st 9. 6. 2021 v 12:05 odesílatel František Burian <BuFran na seznam.cz
(mailto:BuFran na seznam.cz)> napsal:

"

Dobrý den,




  My jsme na škole dělali s ID3 a to si myslím je parádní algoritmus 
strojového

učení který se dá velmi snadno vysvětlit (je potřeba jen základy 
pravděpodobnosti) 


a studenti si s jeho pomocí můžou udělat jednoduchou hru kámen-nůžky-papír 
kde

bot (protihráč) sleduje studenta jak hraje předpovídá budoucí tah a háže mu 
protitah

tak, aby bot neprohrál. 





 Na tomto příkladu si studenti můžou uvědomit jak propastný je rozdíl mezi _
projevy_ 


inteligence a skutečnou inteligencí. ID3 je plně deterministický algoritmus 
analýzy dat

tedy žádná AI a přesto nad ním nikdo nezvítězí, AI je většinou 
nedeterministická tj na

stejnou historii nemusí dát stejnou předpověď. Ve hře kámen nůžky papír není
prostor

pro víc řešení takže ID3 musí zvítězit, ale u více proměnných už může hráč 
vyhrát.





V reálu je to jen pamatování tahů do historie a tvorby statistiky nad 
minulými daty.



Leckoho to může nadchnout pro oblast.



S pozdravem,

  František Burian

"

_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20210609/a09eb739/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list