Re: OT: Neuronové sítě - středoškolská výuka - kam směřovat

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Středa Červen 9 12:59:42 CEST 2021


Takže bot se naučil a dokázal předvídat protitah kámen-nůžky-papír? A potom
vždycky vyhrával?

P.K.

st 9. 6. 2021 v 12:05 odesílatel František Burian <BuFran na seznam.cz> napsal:

> Dobrý den,
>
>   My jsme na škole dělali s ID3 a to si myslím je parádní algoritmus
> strojového
> učení který se dá velmi snadno vysvětlit (je potřeba jen základy
> pravděpodobnosti)
> a studenti si s jeho pomocí můžou udělat jednoduchou hru kámen-nůžky-papír
> kde
> bot (protihráč) sleduje studenta jak hraje předpovídá budoucí tah a háže
> mu protitah
> tak, aby bot neprohrál.
>
>  Na tomto příkladu si studenti můžou uvědomit jak propastný je rozdíl mezi
> _projevy_
> inteligence a skutečnou inteligencí. ID3 je plně deterministický
> algoritmus analýzy dat
> tedy žádná AI a přesto nad ním nikdo nezvítězí, AI je většinou
> nedeterministická tj na
> stejnou historii nemusí dát stejnou předpověď. Ve hře kámen nůžky papír
> není prostor
> pro víc řešení takže ID3 musí zvítězit, ale u více proměnných už může hráč
> vyhrát.
>
> V reálu je to jen pamatování tahů do historie a tvorby statistiky nad
> minulými daty.
>
> Leckoho to může nadchnout pro oblast.
>
> S pozdravem,
>   František Burian
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20210609/fd9b8e83/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list