<div dir="ltr"><div>Takže bot se naučil a dokázal předvídat protitah kámen-nůžky-papír? A potom vždycky vyhrával?</div><div><br></div><div>P.K.</div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">st 9. 6. 2021 v 12:05 odesílatel František Burian <<a href="mailto:BuFran@seznam.cz">BuFran@seznam.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div><div>Dobrý den,</div><div><br></div><div> My jsme na škole dělali s ID3 a to si myslím je parádní algoritmus strojového</div><div>učení který se dá velmi snadno vysvětlit (je potřeba jen základy pravděpodobnosti) <br></div><div>a studenti si s jeho pomocí můžou udělat jednoduchou hru kámen-nůžky-papír kde</div><div>bot (protihráč) sleduje studenta jak hraje předpovídá budoucí tah a háže mu protitah</div><div>tak, aby bot neprohrál. <br></div><div><br></div><div> Na tomto příkladu si studenti můžou uvědomit jak propastný je rozdíl mezi _projevy_ <br></div><div>inteligence a skutečnou inteligencí. ID3 je plně deterministický algoritmus analýzy dat</div><div>tedy žádná AI a přesto nad ním nikdo nezvítězí, AI je většinou nedeterministická tj na</div><div>stejnou historii nemusí dát stejnou předpověď. Ve hře kámen nůžky papír není prostor</div><div>pro víc řešení takže ID3 musí zvítězit, ale u více proměnných už může hráč vyhrát.<br></div><div><br></div><div>V reálu je to jen pamatování tahů do historie a tvorby statistiky nad minulými daty.</div><div><br></div>Leckoho to může nadchnout pro oblast.<div><br></div><div>S pozdravem,</div><div> František Burian</div></div>
</blockquote></div></div>