Re: OT: Neuronové sítě - středoškolská výuka - kam směřovat
Pavel Kadečka
pavel.kadecka na gmail.com
Středa Červen 9 13:21:19 CEST 2021
A šli by dva boti postavit proti sobě? Jak by to dopadlo?
P.K.
st 9. 6. 2021 v 13:14 odesílatel František Burian <BuFran na seznam.cz> napsal:
> Principem je to že v kámen nůžky papír lze zvolit strategii "tuhle runu je
> nepravděpodobné že hodí v dalším tahu"
> a tím pádem s vhodným protitahem má bot 50 procentní šanci že bude remíza
> a 50procentní šanci že bot vyhraje.
> Samozřejmě krát pravděpodobnost toho že nehodí tuhle runu. Jelikož je ale
> vybraná pravděpodobnost nehození
> dané runy nejvyšší, pak ostatní kombinace rychle konvergují k 0.
>
> Tohle nefunguje na náhodný signál, (tam by výsledkem byla náhoda) ale
> člověk není nikdy náhoda, např tlačítka
> jsou vedle sebe, takže při zběsilém klikání je prostřední tlačítko více
> "na ráně", nebo člověk tíhne k opakování
> sekvencí apod.
>
> ID3 je právě o charakterizaci dat a určení který ze vzorů se v datech
> objevuje častěji a tím zvyšuje šanci lepší predikce.
>
> Mimochodem správně napsaný algoritmus ID3 se pozná tak, že pokud hráče
> nahradíme prostým rand()
> v počítači, tak bot vždy po velkém souboji vyhraje. rand() je totiž
> deterministická funkce vytvořená výpočtem
> z nějakých konstant závislá na zaokrouhlení, a ID3 tenhle determinismus
> dokáže odhalit) Mám dojem že je to jeden
> z testů kryptograficky náhodného čísla.
> ---------- Původní e-mail ----------
> Od: Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
> Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 9. 6. 2021 13:00:17
> Předmět: Re: OT: Neuronové sítě - středoškolská výuka - kam směřovat
>
> Takže bot se naučil a dokázal předvídat protitah kámen-nůžky-papír? A
> potom vždycky vyhrával?
>
> P.K.
>
> st 9. 6. 2021 v 12:05 odesílatel František Burian <BuFran na seznam.cz>
> napsal:
>
> Dobrý den,
>
> My jsme na škole dělali s ID3 a to si myslím je parádní algoritmus
> strojového
> učení který se dá velmi snadno vysvětlit (je potřeba jen základy
> pravděpodobnosti)
> a studenti si s jeho pomocí můžou udělat jednoduchou hru kámen-nůžky-papír
> kde
> bot (protihráč) sleduje studenta jak hraje předpovídá budoucí tah a háže
> mu protitah
> tak, aby bot neprohrál.
>
> Na tomto příkladu si studenti můžou uvědomit jak propastný je rozdíl mezi
> _projevy_
> inteligence a skutečnou inteligencí. ID3 je plně deterministický
> algoritmus analýzy dat
> tedy žádná AI a přesto nad ním nikdo nezvítězí, AI je většinou
> nedeterministická tj na
> stejnou historii nemusí dát stejnou předpověď. Ve hře kámen nůžky papír
> není prostor
> pro víc řešení takže ID3 musí zvítězit, ale u více proměnných už může hráč
> vyhrát.
>
> V reálu je to jen pamatování tahů do historie a tvorby statistiky nad
> minulými daty.
>
> Leckoho to může nadchnout pro oblast.
>
> S pozdravem,
> František Burian
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20210609/de1eb602/attachment-0001.html>
Další informace o konferenci Hw-list