<html><body>Principem je to že v kámen nůžky papír lze zvolit strategii "tuhle runu je nepravděpodobné že hodí v dalším tahu" <br>a tím pádem s vhodným protitahem má bot 50 procentní šanci že bude remíza a 50procentní šanci že bot vyhraje. <br>Samozřejmě krát pravděpodobnost toho že nehodí tuhle runu. Jelikož je ale vybraná pravděpodobnost nehození<br>dané runy nejvyšší, pak ostatní kombinace rychle konvergují k 0.<br><br>Tohle nefunguje na náhodný signál, (tam by výsledkem byla náhoda) ale člověk není nikdy náhoda, např tlačítka<br>jsou vedle sebe, takže při zběsilém klikání je prostřední tlačítko více "na ráně", nebo člověk tíhne k opakování<br>sekvencí apod. <br><br>ID3 je právě o charakterizaci dat a určení který ze vzorů se v datech objevuje častěji a tím zvyšuje šanci lepší predikce.<br><br>Mimochodem správně napsaný algoritmus ID3 se pozná tak, že pokud hráče nahradíme prostým rand() <br>v počítači, tak bot vždy po velkém souboji vyhraje. rand() je totiž deterministická funkce vytvořená výpočtem<br>z nějakých konstant závislá na zaokrouhlení, a ID3 tenhle determinismus dokáže odhalit) Mám dojem že je to jeden<br>z testů kryptograficky náhodného čísla.<br><aside>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Pavel Kadečka <pavel.kadecka@gmail.com><br>
Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>
Datum: 9. 6. 2021 13:00:17<br>
Předmět: Re: OT: Neuronové sítě - středoškolská výuka - kam směřovat
</aside><br><blockquote data-email="pavel.kadecka@gmail.com"><div dir="ltr"><div>Takže bot se naučil a dokázal předvídat protitah kámen-nůžky-papír? A potom vždycky vyhrával?</div><div><br></div><div>P.K.</div><br><div class="-wm-gmail_quote"><div dir="ltr" class="-wm-gmail_attr">st 9. 6. 2021 v 12:05 odesílatel František Burian <<a href="mailto:BuFran@seznam.cz">BuFran@seznam.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="-wm-gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div><div>Dobrý den,</div><div><br></div><div>  My jsme na škole dělali s ID3 a to si myslím je parádní algoritmus strojového</div><div>učení který se dá velmi snadno vysvětlit (je potřeba jen základy pravděpodobnosti) <br></div><div>a studenti si s jeho pomocí můžou udělat jednoduchou hru kámen-nůžky-papír kde</div><div>bot (protihráč) sleduje studenta jak hraje předpovídá budoucí tah a háže mu protitah</div><div>tak, aby bot neprohrál. <br></div><div><br></div><div> Na tomto příkladu si studenti můžou uvědomit jak propastný je rozdíl mezi _projevy_ <br></div><div>inteligence a skutečnou inteligencí. ID3 je plně deterministický algoritmus analýzy dat</div><div>tedy žádná AI a přesto nad ním nikdo nezvítězí, AI je většinou nedeterministická tj na</div><div>stejnou historii nemusí dát stejnou předpověď. Ve hře kámen nůžky papír není prostor</div><div>pro víc řešení takže ID3 musí zvítězit, ale u více proměnných už může hráč vyhrát.<br></div><div><br></div><div>V reálu je to jen pamatování tahů do historie a tvorby statistiky nad minulými daty.</div><div><br></div>Leckoho to může nadchnout pro oblast.<div><br></div><div>S pozdravem,</div><div>  František Burian</div></div>
</blockquote></div></div>
_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br></blockquote></body></html>