RE: Začínáme s Atmel Studiem - kontrola

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Únor 5 03:27:18 CET 2021

Konkrétně AVRka mají výhodu, že mají silné výstupy a 5 V. Pokud to někdo nezkazí tak jako zde v tématu s Arduinem a motorem, není problém z AVR řídit MOSFET a to i třeba na pár desítek kHz.

Menší náročnost na návrh desky.
Žádné složitosti u generování hodin. Nerad bych vysvětloval dětem clock controller v STM32:-)
Další věc jsou dražší programovací prostředky na 32bity.

A teda abych pravdu řek, na AVR jsem schopen jen podle koukání do „register description“ napsat prakticky všechno, na ARM zpravidla začnu od předgenerovaného projektu, kde je mnoho věcí, které všechny prozkoumat by zabralo moc času.

PH

Od: Miroslav Mraz
K tomu bych se připojil. Dokonce mi připadá, že jsou v mnohém ohledu i
jednodušší, mají (většinou) jednotný adresní prostor a i ty periferie,
pokud nevymýšlíte blbosti nebývají složitější než u 8-mi bitu. Daleko
lépe se v tom ladí. Jazyky typu C si opravdu s 8-bitovou architekturou z
principu moc nerozumí.